Avatar billede onfire Nybegynder
22. december 2002 - 19:31 Der er 3 kommentarer

10 mbit

Hvor kan man få 10 mbit eller mere via bredbånd ?

Som privat person

Kom med nogle links og priser
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. december 2002 - 19:53 #1
hvis det er adsl du drømmer om med den hastighed kan du ikke få det.

max speed på adsl nettet er 2mbit hvis man vil højere og bundler man flere 2 mb linier sammen.

ellers skal man have en fast linie men det er en anden pris
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
22. december 2002 - 21:44 #2
Det kan ikke lade sig gøre endnu.
Det højste du kan få som enkel privat person lige nu er, en 4 Mbit/s forbindelse hos Sonofon, som er en trådløs forbindelse.
Anden mulighed er som sagt en fast forbindelse, men den er altså ikke lige rettet mod privat personer, og er ikke til at betale for almindelige mennesker.
Hvis du virkelig skal bruge de 10 Mbit/s bliver du nød til at få det installeret i en stor boligforening, hvis du bor i sådan en.
Det udbyder bl.a.:
http://www.kabelnettet.dk/
http://www.dbnet.dk/
Et andet sted hvor du kan sammenligne mulighederne og priserne er:
http://www.dabbloig.dk/

Forresten er der næsten ingen udbyder som kan love dig et 10 Mbit/s hele tiden. Med mindre du har en fastforbindelse!!!

Ellers er den sidste mulighed at vente et lille stykke tid endnu, til at HDSL osv. kommer herhjemme i Danmark. Der er undersøgelser igang om de nye xDSL typer nu, så det varer forhåbelig ikke længe før der sker noget.
Avatar billede gizp Nybegynder
23. december 2002 - 11:01 #3
www.arrownet.dk, men er kun til antenneforeninger og firmaer. Men de kan tilbyde 10 MBit