Avatar billede ate1 Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

valg af opløsning

hej..
er der nogle der kan hjælpe mig med at lave et script der giver den mulighed at skifte opløsning til 1024x768 ved hjæp af en knap eller noget da min hjemmeside skal ses i den opløsning???hvis dette altså kan lade sige gøre...
på forhånd tak
Avatar billede el_gnu Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:18 #1
vil du ændre brugerens skærmopløsning?
Det kan du ikke, men du kan lave forskellige sider til forskellige opløsninger og så vise dem alt efter brugerens opløsning
Avatar billede blood Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:24 #2
som el gnu siger kan du ikke ændre en brugeres opløsning men du kan videtstille siden alt efter hvad opløsning brugeren har

du kan bruge dette script

<script language=\"JavaScript\">
if (window.screen.width == 1024) {
URL = \"1024.html\";
window.location = URL; }
if (window.screen.width == 800) {
URL = \"800.html\";
window.location = URL; }
if (window.screen.width == 640) {
URL = \"640.html\";
window.location = URL; }

</script>
Avatar billede ate1 Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:27 #3
kan jeg ikke give brugeren mulighed for at gå op i den ønskede opløsning(1024x768) i form af en godkend-knap????????
Avatar billede smerteklub Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:28 #4
His brugerens skæm kuner 800x600 kan du ikke få et godt billede, når din side er optimeret til at blive i 1024x768.
Og det kan du ikke lave om på!
Men afhængig af din målguppe, så skal du også tænke på, at det stadiger op til 75% af brugerne der stadig kører 800x600 opl.
Og ser du på mange offetlige udbyder, laver de deres sider i 800x60
Avatar billede smerteklub Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:31 #5
Nej, du kan ikke lave en 800x600  skærm om til 1024x768, ligesom du ikke kan lave et 15\" TV om til et 17\"  **SSS**
Avatar billede ate1 Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:36 #6
der er jeg sikker på at jeg har set et sted!!!!!!!!
Avatar billede bahn Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:38 #7
find det så vil jeg også gerne se det!!  :-)
Avatar billede blood Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:46 #8
Hvis man skal have adgang til at ændre en brugeres opsætning skal man have adgang til brugerens pc og det har man IKKE

d.v.s. at hvis man kunde ændre en brugeres opsætning ville man ox kunde slette hans HD
Avatar billede el_gnu Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:46 #9
lige en lille ændring i blood\'s script, for hvad med alle dem der har andre skærmopløsninger?

URL = \'default.html\';
if (window.screen.width == 1024)
  URL = \"1024.html\";
if (window.screen.width == 800)
  URL = \"800.html\";
if (window.screen.width == 640)
  URL = \"640.html\";
window.location = URL;