Avatar billede korne Nybegynder
22. december 2002 - 16:47 Der er 7 kommentarer

Ras virker ikke på Windows 2000 Server!

Hej Eksperten,

Jeg har installeret Windows 2000 server, med et netkort.
Jeg har en ADSL forbindelse, hvor jeg har nat'et port 1723.
Jeg har brug for at få fat i nogle dokumenter på server en gang i mellem, dertil har jeg installeret RRAS, men det virker ikke.
Jeg har gennemgået RRAS wizarden hvor jeg valgte RAS (og ikke VPN).
Når jeg prøver ras'e serveren (udfra) kommer den igennem til serveren og prøver på at vertifisere, men efter ca. 40 sek. kommer den med fejlen 721 eller 628 alt efter hvor jeg prøver fra.
1 ting der forkommer mig lidt mærkeligt er:
under RRAS - IP Routing - General: Der er 3 enheder: Loopback, Lan (de ser meget fine ud) og Internal, der er den, der ikke ser rigtig ud.  TYPE=internal, IP ADDRESS= Not available Administrative S=Unknown, OPERATIONAL S=Non-operational.  Det ser ikke rigtigt ud.
Jeg ved godt det er en lang smøre men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen

Korne
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
22. december 2002 - 17:42 #1
fejl 628    The port was disconnected
fejl 721    Remote PPP peer is not responding
Avatar billede korne Nybegynder
22. december 2002 - 17:51 #2
Tak, men det hjælper mig ikke særlig meget, det fortæller mig ikke hvor problemet er, og hvad jeg skal gøre ved det.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
22. december 2002 - 17:52 #3
jeg kan ikke forstår hvorfor du har installeret rras du har jo kun et netkort.
(og ikke VPN)!!!!!!.
du skriver at:Jeg har brug for at få fat i nogle dokumenter på server en gang i mellem,
hvad har det med rras at gør..???
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
22. december 2002 - 17:53 #4
du skriver:
1 ting der forkommer mig lidt mærkeligt er:
under RRAS - IP Routing - General: Der er 3 enheder: Loopback, Lan (de ser meget fine ud) og Internal, der er den, der ikke ser rigtig ud.  TYPE=internal, IP ADDRESS= Not available Administrative S=Unknown, OPERATIONAL S=Non-operational.

det er rigtig nok sådan står der også på min...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
22. december 2002 - 17:54 #5
du skriver:
1 ting der forkommer mig lidt mærkeligt er:
under RRAS - IP Routing - General: Der er 3 enheder: Loopback, Lan (de ser meget fine ud) og Internal, der er den, der ikke ser rigtig ud.  TYPE=internal, IP ADDRESS= Not available Administrative S=Unknown, OPERATIONAL S=Non-operational.

du ser meget rigtig ud sådan står der også på min rras og det virker...
Avatar billede korne Nybegynder
22. december 2002 - 18:09 #6
Hvordan er dit sat op??
Avatar billede jesperblom Nybegynder
15. februar 2003 - 21:53 #7
Hejsa Korne..
Har du løst fejlen?
Dit problem ligger i at du ikke har åbnet for IP47.
Når du bruger port 1723 tcp ,så drejder det sig om PPTP protokollen dvs en GRE tunnel.
Hvilken router kører du med??
Hvis du har en Cisco 67X klares dette nemt!

set nat entry add "InternalIp" 0.0.0.0 47
du kan også skrive dit Public ip istedet for 0.0.0.0

Håber på at det hjælper?