Avatar billede 2802 Nybegynder
22. december 2002 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
7 løsninger

hastighed med 56k

Jeg har et 56k modem, og når jeg går på nettet, kommer en lille meddelelsesboks frem med en oplysning om at jeg er connected med 33.6 kbps. Hvo´rdan hænger det sammen, og kan jeg forøge hastigheden.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. december 2002 - 12:22 #1
lav være med at gå efter det. Find et sted på nettet og download en stor fil

Ligger din hastighed på 4-5kb kan du vist ikke klage.
Avatar billede snowcat Nybegynder
22. december 2002 - 12:24 #2
eller gå ind i Modem indstillinger og egenskaber også sæt den op på det højeste mener det er 11500 eller noget
Avatar billede draeber Nybegynder
22. december 2002 - 12:25 #3
hvis du går ind i modemindstillinger, f.eks. via opkald via modem, kan du se hvad din maksimale hastighed er sat til.... Hvad står den til?
Avatar billede themustangman Nybegynder
22. december 2002 - 12:29 #4
Du kan muligvis også få hastigheden lidt op ved at installere den nyeste firmware på modemet.
Det virkede i hvert fald for mig (dengang jeg sad med sådan et)
Kig på deres hjemmeside for opdateringer
Og husk også at bruge de nyeste drivere
Avatar billede draeber Nybegynder
22. december 2002 - 12:29 #5
Du skal også tænke på at 56K er den absolut højeste hastighed du kan forbinde med...
Hvis du f.eks. sidder med en lang/dårlig forlængerledning til dit modem, kan du sagtens have problemer med at udnytte de høje hastigheder. Desuden kommer du normalt ikke over 49000 eller noget i den stil, det er i hvert fald det højeste jeg personlig kan huske at have set, og jeg har ellers set en hel del modems hos mine kunder :-)
Avatar billede themustangman Nybegynder
22. december 2002 - 12:37 #6
Hvis du tager alle telefoner i huset fra så kun modemet sidder i stik så vil hastigheden sikkert også blive lidt større
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. december 2002 - 12:40 #7
>> draeber, har fat i noget af det rigtige... Jeg har haft connections der har ligget imellem 31 og 51.6 kbps. Det afhænger af bla, forlængerledning, samt hvor mange telefoner og diverse bokse forbindelsen kører igennem eller der er tilsluttet nettet inden at forbindelsen kommer helt ud til tdc "samleboks" Hastigheder over 45.6 er ikke så almindeligt da der skal en meget "ren" linje til.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 20:31 #8
I modem i kontrolpanel skal du ind i egenskaber under fanen forbindelse og avanceret... under yderligere indstillinger står der sikkert en init-streng... Hvis ikke der gør, vil jeg foreslå dig at skrive følgende:

AT&F

Dette resetter modemet...

Hvad er det egentlig for et modem du har ??

BTW så har de andre ret i at ting som forlængerledninger kan gi' dig en elendig hastighed... Desuden kan ALT telefonudstyr så som B&O, Kirk, fax'er og nr.viser generer en masse støj, der giver dig dårlig hastighed...

Har du TDC, så prøv lige at ring til 80 80 80 47 og få dem til at måle din linje... Kunne jo også være en kortslutning ;)

/SRV
Avatar billede scorenissen Nybegynder
10. januar 2003 - 21:24 #9
SRV skerv: BTW så har de andre ret i at ting som forlængerledninger kan gi' dig en elendig hastighed... Desuden kan ALT telefonudstyr så som B&O, Kirk, fax'er og nr.viser generer en masse støj, der giver dig dårlig hastighed...
Det han prøver at sige er at telefon udstyr men mange funktioner og speciel dem med exter strømforsyning/bateri støjer elektronisk på linjen.
Avatar billede scorenissen Nybegynder
10. januar 2003 - 21:29 #10
Hej

hvis computeren siger 33600 (33.6 kbps) er det den hastighed modemet har forhandlet sig frem til....

der kan være mange grunde til det ikke vælger 56K, dårlig linje hos dig, hos modparten... dårlig driver elektronisk støj....

jeg vil anbefale dig at kikke på www.modehelp.org for at finde en inithstreng der tvinger modemet til at køre V90 det er den hurtigste af de stabile protokoller div. modemer kan køre. (max. 48800)
Avatar billede 2802 Nybegynder
11. januar 2003 - 14:24 #11
Tak for hjælpen.
Mit modem er et Amitech. Jeg dowmloadede deres firmware(upgrade v.90). Det var der fejl i. Nu kører jeg på "standard 56000 bps modem", og det er lidt hurtigere end Amitech-opsætning.
Jeg må bare håbe på at priserne på ADSL her ude på landet snart falder.