Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
21. december 2002 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk kører hele tiden

Min primære harddisk kører hele tiden. Jeg kan ikke fra ´power options´ få harddisken til at slukke efter et antal minutter (det virker find med min sekundære harddisk).
I ´task manager´kan jeg se at der er to "filer", som skriver eller læser på disken konstant.
Det er ´lsass.exe´og ´csrss.exe".
Hvad er det, der kører og hvordan slipper af af med dem så min harddisk ikke skal køre konstant?
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
21. december 2002 - 21:55 #1
Hvor meget ram har du i maskinen? Det kunne tænkes at det er din pagefile der hele tiden er aktiv..
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
21. december 2002 - 22:01 #2
Jeg har fiflet med pagefile, og flyttet den fra en disk til en anden. Jeg tror ikke det er det, men der er 512Mb i maskinen og der er sat en pagefiæe på 1500-2000mb.
Jeg har lokaliseret lsass.exe, det er en log-on funktion, der håndtere log-on til et domæne (jeg er bare ikke i nærheden af et domæne?).
Den anden har jeg lokaliseret som en service, som min software bruger til indbyrdes kommunikation, men hvad det er, som kører hele tiden kan jeg ikke hitte ud af.
Hvad var din ide med page file?
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
21. december 2002 - 22:07 #3
Ideen med pagefile var at hvis du havde for lidt ram, så skal Windows hele tiden swappe ud til pagefilen, hvilket ville forklare disk aktiviteten, men da du har rigelig med ram, så burde det ikke være problemet. Jeg synes dog at din pagefile størrelse er lidt voldsom. Jeg har også 512 mb, men en fast pagefile på 512 mb. Du kunne evt. forsøge at sætte pagefilen til en fast værdi omkring 512 mb og restarte maskinen.. Kunne være det hjalp..
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
22. december 2002 - 00:36 #4
Det løser det ikke. Jeg ser om jeg kan finde yderlige info andet steds. Finder jeg et svar poster jeg det her.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
29. december 2002 - 01:10 #5
hmmm