Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
21. december 2002 - 18:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tekst-indstillinger?

Davs.
Jeg er igang med at lave en flash side, og har så lavet en tekstboks, i flash....

Jeg kan godt få den til at scrolle og alt det, men jeg kan ikke få farve på teksten, og skrifttypen til at virke...

I kan se test-siden her:
http://www.dennis.laxy.dk/test/index.htm

Og text filen kan i se her:
http://www.dennis.laxy.dk/test/text.txt

I den tutorial, jeg gik efter stod der at jeg skulle skrive: text=, inden al anden tekst, og det virker også...
Hvordan ændrer jeg skrifttypen, og farven???

Hilsen
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 19:04 #1
kan man ikke bare gøre det i flash? (aner det ikke) hvilken tpturial gik du efter?
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
21. december 2002 - 19:06 #2
Argh, kan jeg ikke huske :)
Men man kan ikke bare gøre det i flash, så vidt jeg ved...
Man ska bruge en *.txt fil...

Hilsen
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 19:09 #3
så ved jeg det ikke... sorry. Men ellers, behøver du da ikke bruge en .txt fil? i hvert fald kan du godt ændre det i selve flash hvis du ikke bruger en .txt fil, men ved ikke om det er det samme resultat :l
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 19:09 #4
ARGH! jeg hader mine fingre idag :) de kludrer totalt
Avatar billede mat Nybegynder
21. december 2002 - 19:54 #5
Du kan snildt bare sætte properties på dit tekstfelt inde i flash. Du kan osse html enable det og bruge font tags i din tekstfil.

-mat
Avatar billede mat Nybegynder
21. december 2002 - 19:55 #6
ok, det skulle faktisk ikke have været et svar, nærmere en opfølgning på saxe´s svar...sorry.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 20:16 #7
tjah... vi må jo lade flash guruerne komme til :) selv har jeg en MEGET lille erfaring med flash, så jeg var nok ikke til meget hjælp her...
nå men håber du fandt ud af det
Avatar billede mat Nybegynder
21. december 2002 - 20:19 #8
nænæ, sådan leger vi ikke, dit svar er så vidt jeg kan se godt nok, læg et svar makker...NU!!!  ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 20:32 #9
;) så mangler vi bare at få at vide om det så virkede :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. december 2002 - 21:01 #10
For at følge op på mat's svar som skulle være en kommentar:> Så mener jeg at det kun er HTML1 tags, man kan bruge i Flash.
Fx.:
text=<FONT FACE="Verdana">Hej med dig</FONT>
Avatar billede mat Nybegynder
21. december 2002 - 22:22 #11
Jeps, og for at følge op på mit eget svar som skulle have været en kommentar ;) kan du få en komplet liste fra flashhjælpen her:

The following HTML tags are supported in text fields: <A>, <B>, <FONT COLOR>, <FONT FACE>, <FONT SIZE>, <I>, <P>, and <U>.

The following HTML attributes are supported in text fields: LEFTMARGIN, RIGHTMARGIN, ALIGN, INDENT, and LEADING.
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
22. december 2002 - 14:35 #12
Hej.
Jeg har nu fået det til at virke, og jeg har accepteret mat's svar, som skulle have været en kommentar, fordi jeg brugte det, han skrev i den sidste kommentar...
Tak for hjælpen mat :)

Hilsen
Dennis
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
22. december 2002 - 14:36 #13
Også tak til dig gizom og saxe, det var faktisk dit <ONT FACE="Verdana"> jeg brugte, gizom :)

Hilsen
Dennis
Avatar billede mat Nybegynder
22. december 2002 - 15:40 #14
hmmm, er der nogle af jer der gerne vil have 5 point? Så sig lige til så opretter jeg et nyt, så vi kan splitte dem :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
22. december 2002 - 23:44 #15
Næ, behold dem bare, dem har du fortjent.
God jul
Gizom:>
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 10:28 #16
god jul... lige mine ord *<:)