Avatar billede joergen_knudsen Nybegynder
21. oktober 2000 - 12:45 Der er 5 kommentarer

Netværks-løsninger

Hvilke forskellige netværksløsninger findes der til internt brug (f.eks. hvis en virsomheds PC\'ere skal samles i et netværk i en afdeling)?

Med venlig hilsen,
Jørgen Knudsen
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. oktober 2000 - 13:53 #1
Windows NT/2000 og Novell som software.

Ethernet og Token Ring som hardware.

Det er mine anbefalinger.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2000 - 14:00 #2
??
Avatar billede ramlev Nybegynder
21. oktober 2000 - 14:48 #3
Der findes også Linux som er kanon, til netværk.

Linux er efter min mening den bedste løsning, kræver som server ikke så mange resourcer som evt. en NT/2000.
En mail/news/file/printer server kan godt køre på en lille pc under linux.

Fordelen er at ingen af de ovenstående programmer (mail/news...blabla..) behøver at køre i Grafikmode, det hele kan køre via konsollen (dos-prompt).

Mit bud er derfor LINUX....
fik jeg sagt at  linux også er gratis (ved ikke hvordan det foregår mht. firmabrug). Men alle de fede programmer til Linux er også gratis...

</ramlev.dk>
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. oktober 2000 - 20:27 #4
Jeg vil tillade mig at stille et par spørgsmåls tegn som Kharder, men hvis du har konkrete spørgsmål så kom med dem.

Du er også meget velkommen til at sende en mail til mig.

Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2000 - 00:28 #5
Hvor mange PC\'er drejer det sig om?
Skal de kunne gå på Internettet?
Skal det være klientserver løsningen?
Skal det kun være afdelingen eller skal andre afelinger også med?
Hvad siger pengepungen?

Jeg kan også foreslå dig at kikke på Compaq\' s hjemmeside, der kan du få en masse gode tips.

Du kan selvfølgeligt også kikke hos IBM de har lige så mange gode tips.

Jo der er også Novells hjemmeside.

Kom med noget konkret omkring hvormange formål , budget Hvor tit backup m.v.