Avatar billede thunah Nybegynder
21. december 2002 - 11:43 Der er 10 kommentarer

HJÆLP! jeg kan ikke downloade filer fra nettet mere!

Hjælp. Lige pludselig gik mit system amok. Det hele startede med at når XP pro startede op, så lukkede det et program jeg har kørende i startup (realpopup) ned. Den kom op med at "REALPOPUP.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden." Det samme siger den hvis jeg vil downloade f.eks. nogle sound fx's fra flashkit, så siger den bare "IEXPLORE.EXE har fundet..." det samme i p2p så går den på queued!

Venligst, hvis man vil se screenshots af fejlrapporten som den viser, så skriv din email.

Jeg er ny her, så vil give alle mine point, problemet hindre al mit arbejde!!
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
21. december 2002 - 12:22 #1
Problemet kunne muligvis skyldes en virus på dit system, som simpelthen f*cker alt op...
Har du et antivirus program installeret med de seneste opdateringer?

Hvordan opfører Internet Explorer sig ellers, når du ikke downloader noget? Har du evt. forsøgt med en download manager ala FlashGet?

Ellers skal vi ud i at tjekke ting, som f.eks. temperaturen på din CPU, Motherboard etc.
Avatar billede hcma Novice
21. december 2002 - 13:00 #2
Prøv evt. at slette programmet (RealPopUp) og se om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 13:15 #3
Altså hvis det er din Internet Explorer, der ikke vil hente filer, kan det skyldes at følgende er registreret i regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Plugins\Extension

Hvis der under extension ligger nogle forskellige mapper ud over .spop, vil jeg råde dig til at slette dem...

Dette kan være årsagen til at IE ikke vil hente filer...

/SRV
Avatar billede thunah Nybegynder
21. december 2002 - 19:29 #4
Det er ikke en virus. Jeg har brugt hele dagen idag, og har fundet ud af, at jeg godt kan hente .wav filer, men ikke .mp3 filer... Det er ikke sikkerhedsindstillingerne som har afkrydset feltet med noget lign. "hent ikke filer der muligvis kan indeholder virus...". Jeg har snakket lidt med andre, og vi er kommet lidt frem til at det er den nyeste XP opdatering jeg hentede Q328310, som åbenbart har lavet noget. Jeg hentede den d. 15 dec., og før da virkede tingene som de skulle.

/SRV - IE vil gerne hente .wav filer... men ellers ligger der ikke noget under mappen.

/k3ymaster - IE opfører sig helt normalt, bortset fra, at den ikke kan hente .mp3... Har prøvet p2p (kazaa - uuu :) der kan den heller ikke hente filer, hverken mp3 eller mpg...

/catbody - har prøvet! også ovenikøbet installeret den nye version...
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
21. december 2002 - 21:53 #5
Så burde du forsøge at afinstallere den seneste opdatering. Man ved aldrig hvad M$ har gang i, så det kunne være at den opdatering er lidt buggy, eller måske har M$ lagt et nyt sikkerhedssystem ind, som ikke tillader MP3 download der ikke er signed..

Hvis tingene fungere efter afinstallationen, så skal du bare holde dig fra den opdatering :)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 22:38 #6
Jeg kører også xp pro og har alle updates inst. og nada problemer med at hente mp3'er, så jeg tror ikke det kan være den opdatering, som er skyld i det... Dog er det da altid et forsøg værd at afinst. den... Den kan jo altid hentes ned igen ;)
Avatar billede hcma Novice
22. december 2002 - 01:09 #7
Har du søgt efter fejlrapp. på MsSupport?  eller evt. på Google??
Avatar billede keep-dry Nybegynder
22. december 2002 - 10:25 #8
hvad med at køre en system restore fra før den 15 dec. ville det ikke hjælpe på problemet??
Avatar billede plex85 Nybegynder
24. december 2002 - 00:49 #9
Hej prøv en gang Add Aware, bl.a Kazaa sviner dig til med spyware samt sløver Xp explorer betragteligt, hvis du skal bruge Kazaa så skal det være Lite ver.
hilsen Plex85
Avatar billede thunah Nybegynder
15. januar 2003 - 23:23 #10
problemet er løst, mit ur var sat til år 2080, og derved virkede ingenting korrekt. desværre, tak for jeres henvendelser.