Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 22:57 Der er 51 kommentarer og
2 løsninger

totalt mening om www.varmeskud.dk

hej bruger på www.eksperten.dk

Nu har jeg fået lavet min hjemmeside www.varmeskud.dk helt om og trænger til en vurdering af den lige fra godt til ondt :-/ håber på nogle gode svar om begge dele...

ville også meget gerne havde at vide hvis du havde nogle ideér til at gøre den beder...

jeg har et "lille" problem. når jeg skriver sammen med nogen og jeg giver dem et link så skal jeg altid skrive .htm bagefter altså www.varmeskud.dk/webcam/webcam.htm men så fik jeg at vide at jeg skulle lave en mappe til siden webcam.htm og så ligge siden webcam.htm ind i den så når man skrev www.varmeskud.dk/webcam så ville man komme ind på siden webcam.htm det har jeg så gjort som du kan se www.varmeskud.dk/webcam/webcam.htm så ligger mappen webcam.htm inden i mappen webcam men jeg kan ikke få det til at virke som man bare skal skrive www.varmeskud.dk/webcam er der nogen der kan hjælpe mig her????

med venlig hilsen kim        www.varmeskud.dk
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:01 #1
Ja... jeg kan

det er rigtigt at den skal ligge i mappen webcam men fil navnet skal omdøbes til default.htm eller index.htm alt efter hvad for en server du kører med
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:03 #2
oki.... det ville sige at filen webcam.htm skal laves om til index.htm og så ligge i mappen webcam... er det rigtig forstået???
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:03 #3
din hjemmeside er da okay men måske lidt let lavet da den nok er lavet via et template

det andet var et svar
Avatar billede snebolle Nybegynder
20. december 2002 - 23:03 #4
Jeg vil ikke vurdere. Men det andet spørgsmål vil jeg godt svare på. Du laver som du har gjort denne mappe www.varmeskud.dk/webcam deri ligger du så webcam.htm som du omdøber til index.htm
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:04 #5
ja det skal enten laves om til index.htm eller default.htm det kommer an på serveren
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:05 #6
et lille ekstre spørgsmål... når du går ind på nogle af siderne står der en tekst i venstre side af skærmen... syntes du at det skal være "tekst" eller "knapper" ??? og skal den være i venstre side af skærmen eller skal den være neden under den øverste menu????
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
20. december 2002 - 23:05 #7
Måske skulle du få kigget den igennem for stavefejl, eller rettere grammatiske fejl?
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:06 #8
oki... jeg mener at det skal være index.htm at den skal hedde vist det skal være en af de to navne... på min server
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:07 #9
stavefejl???? der er en stavekontrol på hele hjemmesiden... og den siger der kun er en stavefejl og det er på ordet afinstaller....
grammatiske fejl??? det ved jeg ikke hvad betyder når jeg skal være ærlig
Avatar billede freeman Nybegynder
20. december 2002 - 23:08 #10
FOLKENS!... nu hvor I er på hans side, så tjek lige Brevkassen - LOL - det er virkelig god værkstedhumer !

http://www.varmeskud.dk/brevkassen/brevkassen.htm
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:12 #11
freeman >>>thi hi ja det syntes jeg også *lol*
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:13 #12
ups... nu har jeg lavet den om så linkt hedder http://www.varmeskud.dk/brevkassen/index.htm eller www.varmeskud.dk/brevkassen
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:14 #13
nok bare tekst
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:14 #14
hmmm, ikke noget særligt design over det... Hvad med at lave nogle grålige farver i menuen f.eks??? Der må da godt være lidt stil over det

En side som denne tog mig 1-1½ time at lave  www.wd.starthotel.dk
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:16 #15
layer >>> takker for kommentar (på den gode måde) men så meget kan jeg ikke... jeg har lavet hjemmesiden hvor jeg ikke havde adgang til internettet så jeg kunne ikke hente baggrund og så vider....
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:18 #16
var der nogen der ville svare på dette : et lille ekstre spørgsmål... når du går ind på nogle af siderne står der en tekst i venstre side af skærmen... syntes du at det skal være "tekst" eller "knapper" ??? og skal den være i venstre side af skærmen eller skal den være neden under den øverste menu????
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:19 #17
ærghh ikke provokere... Jeg startede da også med noget med "let"
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:19 #18
har svaret nok bare noget tekst
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. december 2002 - 23:21 #19
Jeg hader Frontpages skabeloner!

Start forfra! ;-)
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:23 #20
hvis du skal have hjælp til et eller andet... så kan du bare kontakte min via msn messenger, mysitesolution@hotmail.com
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:23 #21
undskyld mysitesololution havde ikke set du havde svaret...
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:24 #22
hot.shot--->>>> Det skal lige siges, jeg havde internet MEn jeg har overhodet ikke hentet noget (KUn et billede, men har selv redigeret det)

Det hele er lavet i tabeller, billedet har jeg taget for den officille CS hjemmeside, jeg så et fedt screenshot, gemte, åbnede det i alm paint, farvede hvidt udenom, Åbnde billedet i word, lavede det soom vandmærke, lavede printscreen, åbnede igen i panit og gemte det så til sidst som billede igen

Du kan saktens lave ting uden det helt store - brug din fantasi... Hvad bruger du evt af hjemmesideprogrammer (Lidt svært med notebook, da du ikke har samme overblik af din side)?????
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. december 2002 - 23:27 #23
layer: *hint* Hvis man ved hvad man laver, har man ikke brug for en WYSIWYG editor :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:27 #24
jeg bruger microsoft frontpage 2000... jeg er lidt væk... jeg ved ikke helt hvordan jeg så laver den "fede" hjemmeside.... kan du give nogle link til et eller andet (gerne flere) så jeg kan få lidt ideér til baggrund eller noget i den retning....
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:28 #25
X gode råd

- En side må ikke have for meget grafik, grafikken skal fortælle om DIN personlighed eller budskab, ikke alle mulige animeret gifbilleder (Det er nu heller ikke tilfældet med dig, PIL op - det er godt at se)

- En side SKAL have et budskab, lav ikke en hjemmeside for at lave en hjemmeside!!!

- Lav evt. noget script koderi som folk kan se hvor "dygtig du er til det med hjemmesider" Men det skal stadig have et budskab, ellers drop det    Download evt fra www.script.dk

Bare sig til hvis du vil have hjælp!
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:30 #26
script??? jeg har en svag ide om hvad det er... du kunne vel ikke uddybe det lidt med hvad det er???
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:31 #27
jeg bruger selv Frontpage 2000, mange siger det er et ilendigt program - jeg kan følge dem i nogle af tingende, men Frontpage har altså rigtig mange pludser!!! Deres minus er at FP nogen gnage selv laver sin egen kode og det er umuligt at redigere og det er svært at kopire dirkte html ind i frontpage!

Men du har et overblik, så længe du ikke bruger deres skabaloner, gæstebøger, besøgstæller osv... Er det altså et super program!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. december 2002 - 23:31 #28
hot.shot >

Jeg kan komme med et råd til dig:
Lær din html før du lærer at bruge et program, der laver det for dig.
se evt. http://html.dk/tutorials/html/

Dine websider bliver aldrig 'rigtigt flotte', hvis du ikke "lærer at tale det sprog, som de gør".

Jeg skriver det udfra mine egne erfaringer :)
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:35 #29
Script er koderne bag en hjemmeside

feks et HTML script der er alm tekst og tabeller

<b>dette er en kode for fed skrift</b>  Man starter altid html med <Koden>DET DU VIL SKRIVE</koden>

Så kan man lave ASP (Windows, kræver bare 2000 eller XP) PHP (Linux) Javescipt (Et script der behandles med det samme)    osv.. Jeg kunne blive ved!!!!

Det vigtigste ved scriptkoder er at serveren sender koden og klienten modtager det som HTML!
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:36 #30
www.asp.dk
www.html.dk

Er gode websider!
På HTML.dk kan du læse lige fra dumies HTML koder til avanceret asp dokumenter!
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:37 #31
Jeg kan lige hurtigt lave et eksempel på din side!!!

www.wd.starthotel.dk/varme    Se om 10 min!
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:40 #32
ja tak :-).... jeg bruger min winxp til at lave min hjemmeside på og så ligger jeg det over på min bærbar (win98) og tager det med hjem hvor der er net og så oploader den
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:43 #33
taskmqr >>> takker for link til den side... den ville jeg læse igennem... noget af det der står der ved jeg godt...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. december 2002 - 23:43 #34
PHP kører skam ikke kun på Linux :)

I flæng kan Windows, AmigaOS, Mac OS X, OS/2, Novell, *BSD, nævnes...

Og html har ingenting med et script at gøre...
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
20. december 2002 - 23:43 #35
hmm er det tid til point nu eller...
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:46 #36
taskmqr >>> okay... jeg snakkede nu om når man skriver sin tekst ind...

havde ingen andelse om at det var så meget svære med sit eget donæme navn
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. december 2002 - 23:51 #37
sif4ever >>> dit svar kan jeg ikke bruge til så meget :-/
Jeg hader Frontpages skabeloner!

Start forfra! ;-)
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 23:56 #38
Sådan nu er sitet kommet på www.wd.starthotel.dk/varme  et lille eksmepel på hvordan det kan laves, det er bare ikke mit ypperste, Du må Selvfølgelig gerne kopire hele siden - men jeg syntes du skulle prøve dig frem!

Du er altid velkommen til at spørge jacob.kongsmar@mail.tele.dk

ICQ 149334447
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
21. december 2002 - 00:03 #39
point?
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2002 - 00:04 #40
layer >>> har lige været inden og kigge... hmmn...
ja det ser lidt mere "rå" ud...
syntes det ser godt ud

men der et eller andet... syntes det ser lidt kold/trist ud
hvor jeg nu har klikket frem og tilbage mellem min siden og den du har lavet og syntes min er lidt mere "varm" hvis man kan kalde det, det.

jeg kan ikke blive enig med mig selv om dette.... om folk helst ville se "koldt" eller en "varm" hjemmeside???
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2002 - 00:09 #41
layer >>> du kunne vel ikke lade siden www.wd.starthotel.dk/varme blive i en lille dags tid???
Avatar billede bbb2020 Nybegynder
21. december 2002 - 01:16 #42
Her er mine kommentarer.

Jeg finder at siden er en ret sjov ide, forudsat at du har lavet den for sjov. Er dette ikke tilfældet, har du noget arbejde tilbage.

Først er der et par stavefejl. Alene på første side er der et par stykker (hver i stedet for "vær") og (med en computer i stedet for "med computer"), men det er småting.

En større fejl, som mange desværre laver er, at vil man at gemme din side i "Fortrukne", bliver den gemt med navnet "Startside". Det skal ændres.
Måden du gør det på, er ved at kikke efter følgende i dine koder: <title>Startside</title>.
Ændre Startside til f.eks. Varmeskud.

På siden "startside-til-internet" kunne det være en ide, at sætte linkene i en tabel, så de står lidt mere struktureret end nu.

En af de grundlæggende regler man skal følge når man laver en hjemmeside er, at lave et gennemgående layout. Dine link skal gå igen på alle sider.
Nogle af siderne "Webcam" f.eks. har slet ingen link, på nær linket tilbage til startsiden.
Får du engang udbygget siden, vil dette blive ret irriterende, da man skal tilbage til startsiden, hver gang men vil skifte side.

Til sidst er der bare at sige, at dit lille script "Velkommen til... ikke virker i Opera eller Mozilla. Fy skamme!

=(8^) bbb2020
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 01:58 #43
lav evt din menu i frames, det vil sige at menuen står der selvom du trykker på et link!
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 01:59 #44
Siden kan da godt blive i nogle uger for min skyld, du har ret med kold - sort er en meget svær farve at lave farve til - da sort i sig selv er meget dyster! Brug blå-grå farver, de er meget populære!
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2002 - 02:16 #45
bbb2020 >>>

siden er lavet for sjov (mest på grund af at jeg købte mig et webcam.
stavefejlene er ikke lige min gode side... men det må jeg lige få en til at hjælpe mig med...
jeg havde ikke lige tænket på det hvis man lagde den ind som fortrukne.. men den fejl retter jeg lige med det samme (skulle meget gerne være gjort nu)
med hensyn til at man skal tilbage til startside vær gang, ville jeg lige skyde en bemærkning ind : mit navigationspanel forsvant helt og jeg har så  kun fået det nogen lunde tilbage som det er nu... men jeg ville lige tage det op og lave om på det så det går igennem på vær side... (syntes også det er lidt irekterne)
mit script (velkommen) lavede jeg under DHTML-effekter og det var bare noget jeg lige så at man kunne få den til... altså det er sådan set ikke mig selv der har lavet det... så jeg ved ikke engang hvordan jeg for det til at virke med de navne du nævnte..
men mange tak for kommentar... jeg ville som nævt lige gå det igennem her i nat

layer >>> det syntes jeg selv er ret sejt.. men det svære kan jeg ikke finde ud af det... :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2002 - 02:23 #46
hmmn ja... men syntes du at baggrunden skal være sort.... ( ved sådan set ikke hvorfor jeg har lavet den sort)
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
21. december 2002 - 09:26 #47
det er den mest ligegyldige hjemmeside jeg NOGEN SINDE har set!
Og jeg har set MANGE!
Men nu ved jeg da at brændet ligger til venstre!
TÆLLYKKE med det ;-)
(LOL)

Nu er du jo ikke så gammel, så du skal nok komme efter det!
BARE KLØ PÅ!!
;-)

mvh. r@msings.dk
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
21. december 2002 - 09:30 #48
takker for point
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 18:23 #49
jeg er 15, så alder har ike noget at sige!
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
21. december 2002 - 18:41 #50
Næ, for det ved man hike før man er 25.. ;-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2002 - 19:11 #51
ramsings.dk >>> jeg har ellers fået at vide et par gange at de syntes at det var fed at jeg havde lavet så man kunne gå rundt i huset, og der er mange som også gerne ville hjælpe mig med at lave det hvis jeg ikke selv kunne finde ud af det :-o jeg er 16år gammel...
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 19:46 #52
det med huset virker ikke!
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. december 2002 - 13:15 #53
layer.... på mine computer virker det.... du skal trykke ude i venstre side for at komme vidre rundt....