Avatar billede kartolux Nybegynder
20. december 2002 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sletning af email modtagere

Mange af jer kender sikkert problemet - men findes der da ikke en løsning?

Jeg har dags dato udsendt nyhedsbrev til 3028 modtagere. Herefter har jeg modtaget 72 emails retur, der meddeler at modtageren ikke findes længere.

De fleste af disse emails indeholder en fast tekst-syntaks: Unknown user: xxx@yyyy.zz

Hvordan får man dem slettet i sin database uden at indtaste alle adresserne i en formular boks - en ad gangen?

Lad os sige, at vi havde et dir på serveren - emailslettes. Der er skrive og slette rettigheder til dette dir.

Fra Outlook markeres alle beskederne og trækkes til en mappe på pc'en. Disse lægges op på serveren med ftp til mappen emailslettes.
Heri ligger nu 72 .eml filer.

Og hvad så?  :0)
Avatar billede kartolux Nybegynder
20. december 2002 - 12:45 #1
NB! Databasen - access ligger på samme server  :0)
Avatar billede burningice Nybegynder
21. december 2002 - 21:24 #2
du skal bruge FSO og InStr

Ved hjælp af FSO kan du læse alle emailsene en efter en, og smide indholdet af det over i en variabel.
Ved hjælp af InStr kan du finde placeringen af Unknown user: xxx@yyyy.zz i denne variabel, og på den måde hente emailadressen ud, og så køre en funktion der fjerner den fra din email-database.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:27 #3
halol?
Avatar billede kartolux Nybegynder
04. december 2005 - 12:09 #4
Tak for hjælpen - smider du ikke et svar burningice?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2005 - 12:54 #5
svar