Avatar billede cd930 Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:13 Der er 22 kommentarer

Photoshop tutorials

Mojne !

Er der nogen der kender nogle go\'e tutorials til PhotoShop 5.5??
Det skal helst være på dansk !
Avatar billede lauer Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:18 #1
Hej

Det har jeg også kikket meget efter, men det eneste sted jeg kunne finde var
http://www.prodic.dk/

Hilsen
      Jesper
      Icq : 56077869
Avatar billede stroehm Nybegynder
21. oktober 2000 - 01:29 #2
www.findtutorials.com
de har alt !
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2000 - 14:45 #3
Dem kender jeg :
http://www.imma.dk/theartist/
http://logographic.webjump.com/

Fandt dem bare :
http://www.photoshop.shockrave.dk/
http://hjem.get2net.dk/Carsten-Vinde/
http://www.highonpixels.dk/

Alle er sakset fra  http://www.eksperten.dk/spm/21839 - hvor der er mange flere dog ikke på dansk, men også udenlandske.

Og håber du kan finde nogle gode tuts på www.prodic.dk - skal jeg jo næsten nævne.
Avatar billede lauer Nybegynder
21. oktober 2000 - 14:52 #4
prodic -> Jeg håber ikke at det gjorde noget at jeg fortælte om din side...?

Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2000 - 15:26 #5
macho : nej overhovedet ikke. Det glæder mig bare at du kender den uden at jeg skal nævne den. Så det er helt iorden.
Avatar billede vbghost Nybegynder
21. oktober 2000 - 18:23 #6
noh.

http://www.wastedyouth.org/ - rigtig gode tuts. som lære dig alle de seje ting ;) de har også gode links... tjek det ud
http://www.htmlzone.dk - nede i øjblikket ;( men ellers kanon gode tuts.
Avatar billede minau Nybegynder
21. oktober 2000 - 18:27 #7
Vil bare høre med
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2000 - 19:18 #8
vbghost : de er meget fede, men ikke ligefrem på dansk.
Avatar billede vbghost Nybegynder
23. oktober 2000 - 23:03 #9
Danmark er en meget lilllleee land (og der er ikke ligefrem mange der er gode til at fremstille billeder/tuts. i forhold til andre lande, de må man bare indse...) så hvis man vil lære smarte ting i PS, så skal man lære det på Engelsk.
Avatar billede prodic Mester
24. oktober 2000 - 13:32 #10
vbghost : helt korrekt, men spørgsmålet går jo på danske. Men de udenlandske er klart fede, men ikke federe end www.prodic.dk <- skal jeg jo næsten sige.
Avatar billede lauer Nybegynder
24. oktober 2000 - 14:04 #11
vbghost --> Du har da ret i at danmark er et lille land og det er jo også derfor at cd930 spørger om nogle danske tutorials. Han kender nok nogle engelske...
Avatar billede vbghost Nybegynder
25. oktober 2000 - 19:16 #12
prodic » på dit hjemmeside er der masser af gode ting: men ikke noget jeg lærer noget af, siden mange af dine ting er standard viden, jeg mener ikke at dine er feder end dem på engelsk. Hvis man har investeret i Phtoshop (ca. 7.000kr.) så må man da heller ikke glemme at alle tuts. og manuler til programmet er på dansk, og hvis man vil lave seje ting må man nok lærer engelsk, hvis du ikke kan det kan man sådan set heller ikke benytte EyeCandy, KaisPowerTools, Xenofex og andre power plugins...
Avatar billede vbghost Nybegynder
25. oktober 2000 - 19:20 #13
UPS:
» da heller ikke glemme at alle tuts. og manuler til programmet er på dansk

til

da heller ikke gå ud efter at alle tuts. og manuler til programmet er på dansk
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2000 - 20:21 #14
du skal ikke bande : EyeCandy<-det bruger man ikke.
Men du har helt ret i at mit site ikke indeholder det vilde, som man som normal bruger af PS kan lære det helt vilde af. Der er dog ting såsom beskrivelsen af værktøjerne, der skulle alle gerne kunne lære noget mere. Men selve tutorialsne er jo heller ikke lavet for superbrugere af PS, men begyndere der har lyst men ikke kan overskue at sætte sig ind i PS.

Men mon jeg på et eller andet tidspunkt ikke får lavet nogle tuts som selv du kan lære noget af. Hvis du har nogle forslag til hvad du kunne tænke dig, så skal du endelig skrive en mail. Jeg tager gerne mod nye forslag, såsom de nye tuts der er kommet med på listen.

Og drop lige de der Power-plugs.

Og der med at min side er federe end de udenbyske...det var altså ment som en lille joke. Kender da selv mange tuts-sider som er meget federe, men man lærer ikke rigtigt noget af dem.

Sagt igen min side er lavet for folk der ikke har det store kendskab til PS eller bare en smule, og hellere vil have det på dansk. Og det er der åbenbart mange der gerne vil. Men har du forslag så kom da endelig med dem, så må vi jo se om vi ikke kan få lært dig noget(man har vel lov at håbe)
Avatar billede vbghost Nybegynder
25. oktober 2000 - 22:12 #15
prodic » problemmet ligger i: at vi lære på samme måde, fra samme sites, og alle dem der følger med i udviklingen kan finde ud af at lave Aqua buttons, metal-textures og div. andre ting. Det din site savner er Nye ting, fx. kan du lave en tut. om tekst placeting hvor du fortæller om hvordan teksten skal placeres. Du kan lave tuts. hvordan man bygger en \"hardcore\" interface op...
Avatar billede vbghost Nybegynder
25. oktober 2000 - 22:13 #16
» Power plugs:
well... jeg bruger heller ikke EyeCandy eller andre former for plug.ins. Men mange nybegynder starter jo med EyeCandy.... så...?
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2000 - 22:20 #17
vgbhost-> ja og jeg har taget de mest nyttige ting, som man kan forvente at få brug for som forholdsvis nybegynder. Og disse ting har jeg så lavet en tut til på dansk, for dansk er nu en gang nemmere at forstå for os danskere end udenby\'sk. Så det skal kun ses om en kritik af de forholdsvis dårlige danske sites om PS, og som et sted hvor alle kan lære et eller andet som fx i det her tilfælde, så ville det da være optimalt at begynde på min side da den er \"nem\" og på ens favoritsprog. Desuden så kan alle ikke forventes at forstå dem på udenbysk, da alderen for PC folk er på et niveau hvor det engelsk kendskab ikke kan forventes at forstå alle de udenrigske tutorials. Håber du kan følge min pointe....

Og du har ret der mangler nogle \"hardcore\"-ting...men noget er hardcore for nogen noget andet for nogle andre. Det er jo forskelligt. Så derfor er man jo også nødt til at overveje hvad der kan bruges af de fleste. Og måske kommer et interface på listen - hvem ved. Og den med placering af tekst...den fatter jeg ikke helt. Forklar lige.
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2000 - 22:22 #18
powerplugs -> Ja og kunne nybegynderene bruge grundtingene i PS, så kunne de slippe for at bruge EC, da det jo ikke ligefrem er en optimal måde at lære noget på.
Avatar billede prodic Mester
01. januar 2001 - 17:22 #19
Har du fået et brugbart svar så husk at acceptere det, så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede prodic Mester
07. marts 2001 - 12:46 #20
Læs kommentaren lige ovenover!
Avatar billede stroehm Nybegynder
07. marts 2001 - 13:49 #21
Ja !
Lad os få lukket denne her \'tråd\'!
;)
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
24. april 2001 - 15:38 #22
Mit forslag er: Eksperimentér!
Jeg er der hvor jeg er idag ved at eksperimentére. I øjeblikket har jeg kun en tutorial på min egen side, og den er på engelsk. Det er hovedsageligt fordi min side skal være international. http://www.eclipze.subnet.dk er min sides adresse hvis det skulle have interesse.