Avatar billede dex_dexter Nybegynder
20. december 2002 - 00:40 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

antal m&m´s i en pose / på palle

jeg sidder her og keder mig og har derfor farve sorteret mine m&m´s, så kom jeg til at tænke på hvor mange der egentligt var i alt, af hver farve, osv....
er der nogen der har ddisse info da jeg er kommet til at spise de fleste af mine forsøgs objekter.
hvor mange poser er der på en hel palle? ;)

/dex2k
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
20. december 2002 - 00:45 #1
det har jeg også altid spekuleret på ;-)
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
20. december 2002 - 00:46 #2
samme her...følger med..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
20. december 2002 - 00:50 #3
ca. 90 stk er der i en af de store...
Avatar billede 7th Praktikant
20. december 2002 - 00:58 #4
Jeg tror eller / jeg ved at der ikke er noget præcis antal m&ms per pose. Antallet per pose er afhængig af deres totale vægt. Jeg kan selv huske at jeg for nogle år siden også prøvede at tælle antal m&ms, blot dengang var det i de små mini æsker, og nogle gange var der en for meget eller en for lidt ;)
Avatar billede jamal_s Nybegynder
20. december 2002 - 01:00 #5
dex_dexter < det er jo maskiner der laver de der, og når de ligger dem i en poser så har maskinen blandet alle farvene sammen, også putter den bare i posen m&m i 2 sek .. måske gøre de det sådan
Avatar billede 7th Praktikant
20. december 2002 - 01:03 #6
Jep jamal_s : antal m&m farver i hver pose er tilfældighedens spil. Forstil hvor mange ressourcer der skulle til, hvis man skulle have maskiner til at optælle det præcise antal farver af hver farve, og hvad gør man så hvis en farve vejer mere end en anden farve ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. december 2002 - 01:05 #7
dex >> Gå i seng!
skal jeg se om jeg kan få svaret til dig imorgen når jeg skal på arbejde?
Avatar billede 7th Praktikant
20. december 2002 - 01:09 #8
http://global.mms.com/us/about/products/index.jsp

Ser ud som om jeg har delvis uret ;) Det lader til der skal være en vis procentdel af en vis farve afhængig af posens type.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
20. december 2002 - 05:06 #9
antal... ja det er lidt forskelligt eftersom de kan være forskellige størrelser, men der er vidst 250 gram i hver pose ikke? eller er det 500 så det er det det kommer an på
Avatar billede maskinen Nybegynder
20. december 2002 - 05:07 #10
Hmm Ca. 85 i en pose med M&M's classic (dem uden nødder) og ca det tredobbelte i en pose med minnies... men det med pallen må jeg spørge mine gamle kammerater fra dancargo om... de sorterede (og åd) tonshvis af chokolade i folkeskolen
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. december 2002 - 11:45 #11
jeg vil gå igang med at lave en hjemmeside med m&m's statistikker, så kan vi få det afklaret, så er det bare at gå i gang med at tælle og indberette til moi, så kan vi se hvor mange det er.
webmasterdk>> yeah, gogogo
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. december 2002 - 12:10 #12
prøv og kontakt firmaet

http://global.mms.com/us/feedback/
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 19:10 #13
1..2..3..4..5..6..7..8 nej for stort arbejde men sjov ide vil da gerne vide hvor mange der er ganske gnaske mmmm de smager nu godt
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. december 2002 - 22:57 #14
det nemmeste for at finde ud af hvormange der er i en palle er og finde ud af først hvormange kasser der er på en palle samt derefter hvor mange poser der er i kasserne så er det enkelt og lave et gennem snit tal
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2003 - 08:30 #15
clausmeyer, ja det har du ret i, men alle de steder jeg har spurgt(brugsen, rema, statoil osv)
da har de ikke kunnet svare mig selvom de køber dem i paller, har endda ringet til brugsens distributør, men de gad ikke snakke med mig, men jeg skal nok komme efter det, skal bare have råd til en palle af hver, så laver jeg en side om det.

har faktisk en m&ms tæller side klar, men min server sagde goodbye mellem jul og nytår, pis ibm diske
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. februar 2003 - 11:58 #16
nu har jeg sørme fået job, og så har jeg en bil i syne jeg skal købe så nu har jeg hverken tid eller penge til det sjov med de m&m´s :/

lukker her