Avatar billede ivanjensen Nybegynder
19. december 2002 - 21:14 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Internet fryser

Jeg har lige skiftet til TDC Oncable. Internet fryser med mellemrum. Jeg må hive stikket ud fra modem og starte igen. Det kan vel ikke være meningen man skal gøre hele tiden eller hvá??
Avatar billede mogw Nybegynder
19. december 2002 - 22:48 #1
havde samme problem hos en kammerat, det hjalp at opdatere Internet Explorer.

-Mogw
Avatar billede draeber Nybegynder
19. december 2002 - 23:47 #2
har haft samme problem på flere opkaldsforbindelser! Der hjalp det IKKE at opdatere IE -> lytter med
Avatar billede hehadk Nybegynder
20. december 2002 - 09:39 #3
det kan evt. være fordi du skal opdatere din musedriver
Avatar billede draeber Nybegynder
21. december 2002 - 08:58 #4
->jejadk Hvordan kan det have noget med musen at gøre???
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 20:34 #5
Gå ind på www.gi.com og hent den nyeste driver til dit motorola-modem. Vil næsten vædde med at du kører på usb med win98 el. ME...

Har jeg ret ??

/SRV
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
23. december 2002 - 09:46 #6
Nej - jeg kører win98 med netkortsforbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 10:00 #7
Hmm - okay... Så kan jeg kun gi' mogw og evt. hehadk ret i at det nok bare højest sandsyneligt er noget software (nok en driver) der trænger til at blive opdateret ;)

Du har jo flat rate, så prøv at hent den nyeste IESP1.

Kan du huske om problemet er kommet efter du har inst. et program ??

/SRV
Avatar billede proc Nybegynder
23. december 2002 - 10:14 #8
Har haft samme problem, både på TDC-ADSL, modem og ISDN, så jeg tror ikke det har noget med forbindelsestypen at gøre. De sidste par gange har jeg Udskiftet/opdateret den indbyggede Java med "den originale" fra

http://dlres.java.sun.com/PluginBrowserCheck?pass=http://java.sun.com/getjava/installer.html&fail=http://java.sun.com/getjava/others.html

hvorefter problemet forsvandt. Samtidig fik jeg langt bedre svartider på mange af de sider, som før virkede langsomme, bla DeGuleSider...
Avatar billede draeber Nybegynder
23. december 2002 - 10:28 #9
->proc
Lyder helt forkert i mine ører, men jeg skal da i hvert fald prøve det af.... jeg har problemet hos 2 kammerater, som vil blive overlykkelige, hvis jeg får det til at virke! :-)
Har du nogen erfaringer med, om f.eks. din Webbank virker efter opdatering af Java, for det har jeg nemlig haft problemer med, så jeg måtte slå den nye JVM fra!
Avatar billede proc Nybegynder
23. december 2002 - 10:33 #10
->draeber
Alt kører perfekt her, også min Homebanking fra SDC. Jeg har heller ikke haft problemer de andre par steder...
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 10:35 #11
Fik lige noget opdateret info til løsning af problemet.

Det er fordi dit netkabet er skærmet... Prøv at skift til et alm. netkabel og dit problem skulle gerne være løst!

Grunden til at skærmet kabler kan opføre sig sådan er at din pc ikke er jordet ;)

De er ellers de bedste kabler på markedet...

BTW tror jeg NADA på hvad proc skriver...

/SRv
Avatar billede draeber Nybegynder
23. december 2002 - 10:35 #12
->proc
Jamen, så er der jo intet til hinder for at jeg SKAL prøve det af! :-)
Min homebank er ellers ligeledes fra SDC! - Mærkeligt.....
Avatar billede scorenissen Nybegynder
23. december 2002 - 10:36 #13
Jeg støtter SRV... det er ikkke første gang dette løser problemet.

/CHFU
Avatar billede draeber Nybegynder
23. december 2002 - 10:54 #14
Jeg må så sige at jeg ikke kan se, hvordan der kan være hold i det srv siger!
Nu hænger det sådan sammen at tilsyneladende både proc og jeg har prøvet samme problem med alt andet end ADSL også!!!!
Desuden kan problemet IKKE være det hos mine to kammerater, som begge har fået sat kontakter op med jord netop, fordi de havde problemet med stabiliteten af bl.a. printer...... Den ene kører nu med ISDN og den anden med TDC ADSL.... TDC ADSL bruger desuden IKKE skærmet kabel... det er selvfølgelig et forsøg værd (ivanjensen's tilfælde), men jeg tror ikke på det :-/
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 10:59 #15
Hehe - okay... Der er jo kun en måde at finde ud af det på... CHFU og jeg siger også bare at det har løst samme problem før...

/SRV
Avatar billede proc Nybegynder
23. december 2002 - 11:25 #16
Jeg kører altså uskærmet her på kontoret - og skidtet frøs flere gange om dagen. Da jeg opdaterede JVM, holdt "kulden" op, og har ikke været der siden. Jeg har efterfølgende gjort det i alt tre andre steder, hver gang med samme resultat. Tro det eller lad være, srv...
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 11:29 #17
Jamen jeg er da spændt på at se om ivanjensen's problem bliver løst af det... Det er jo det det går ud på det her... Jeg kommer bare med forslag til hvad jeg har oplevet virker...

Glædelig jul & Godt nytår til ALLE ;)

/SRV
Avatar billede scorenissen Nybegynder
23. december 2002 - 11:34 #18
Hej

jeg støtter stadig SRV for ivanjensen skriver at han er nød til at boote modemet for at få sit flow tilbage... derfor tror jeg ikke at der er en Java fortolker der laver baladen for så var det vel Pcen der skulde bootes....

min erfaring viser at det er modemet der dør pga. fejlspænding.

Glædelig jul & Godt nytår til ALLE ;)

/CHFU
Avatar billede draeber Nybegynder
23. december 2002 - 11:42 #19
bare lige en sidebemærkning:
HUSK det er ALTID en god idé at få jordet sin computer, specielt hvis den er på et netværk. Det kan spare en for en hel del problemer, inklusive at få stød af computeren, når man arbejder med den! Jeg afventer og ser, hvad svaret bliver... Jeg havde lige overset den detalje med genstart af modem! :-/
Avatar billede mogw Nybegynder
23. december 2002 - 18:38 #20
jeg har løst det flere gange, ved at opdatere IE. Og det har både været med kabel, ADSL og modem. Det var det jeg foreslog i det allerførste indlæg, men kan ikke se nogen steder om han har prøvet det. Det kunne da være nemt hvis det bare er det. Så Ivanjensen opdater din IE inden du bestiller en elektrikker til at få jordet dine pc´er. Opdater evt. også din windows.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 18:49 #21
Der har på intet tidspunkt været tale om at få en elektrikker ud til ivanjensen, men blot at han skulle prøve at skifte sit skærmet kabel til et alm. kabel...

ivanjensen mister sit flow pga. kablet og ikke pga. hans win el. IE el. noget andet software...

/SRV
Avatar billede mogw Nybegynder
23. december 2002 - 19:00 #22
jeg syntes bare at mange af indlægne lige pludselig kom til at omhandle jord. Det er en god ide, helt sikkert. Men burde Ivan ikke give respons på om de ting man foreslår virker? Det er det jeg vil frem til. Ellers kan man blive ved med at foreslå ting.
PS. Hvis man tilslutter sit udstyr til jord, så husk at det hele skal tilsluttes jord.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 19:02 #23
Enig, vi burde snart få noget respons fra ivanjensen, men det er jo jul og han har sikkert travlt ;)

Heller ikke sikkert problemet er der hele tiden... Er sikkert et periodisk problem....

/SRV
Avatar billede mogw Nybegynder
23. december 2002 - 19:05 #24
lige for at jokke mig selv over tæerne, så kommer jeg lige med lidt mere jord. Hvis man ikke har jord í sin installation, kan man snyde lidt. Ved at koble alt sit udstyr i en stikdåse som har jordskinnen, kan man lave sin potetiale udligning denne vej. Godt nok er udstyret ikke jordet, men det har da samme potentiale.
Avatar billede draeber Nybegynder
24. december 2002 - 09:50 #25
så lige lidt mere jord :-)
Nok ikke nogen dårlig idé, hvad mogw siger... Man kan jo så evt. trække en ledning fra kabinettet på PC'en til nærmeste radiator, ihvert fald, hvis man har sit eget fyr. Sådan har jeg løst problemer med jord et sted !
GOD JUL
Avatar billede mogw Nybegynder
24. december 2002 - 17:25 #26
Hvad så hvis ens varmesystem er lavet i plastslanger? :)

Lad være med at bruge din radiator, hvis der er overgang i din cirkulations pumpe og den ikke er jordet ordentligt, kan du risikere at du har en fase på dit "stel" kabinet.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
11. januar 2003 - 19:04 #27
Hvis du bruger netkort så prøv usb i stedet for... det har lige ordnet samme problem hos mig, efter at have snakket med OnCable ca. 20 gange og fået at vide at jeg ikke skulle bruge usb for det var ikke stabilt nok. Har selv skiftet alt på nær bundkort, så mit problem var nok det. Har et ECS k7s5a.

Venlig hilsen
T_S_P
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2003 - 19:09 #28
T_S_P -> Tror jeg vil gi' OnCables supportere ret i at usb på w98 sutter lidt. Dog kan man som jeg også foreslog først i dette problem hente de nyeste drivere på www.gi.com hvilket skulle løse problemet med usb ustabiliteten...

/SRV
Avatar billede t_s_p Nybegynder
12. januar 2003 - 17:10 #29
Ups havde lige overset at han kørte 98 :o)

Har selv XP, og har ingen problemer endnu haft med usb tilslutningen, så det var da en mulighed at prøve, da jeg har haft præcis samme problem.
ivanjensen -> prøv evt. at gå ind på siden www.baeveren.dk og se om du mister forbindelsen der... det skete for mig hver gang der. Hvis du gør så kunne det jo tyde på usb kan fixe dit problem.

Venlig hilsen
T_S_P
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:52 #30
Problemmet ikke løst. Lukker SP