Avatar billede ultimezia Nybegynder
19. december 2002 - 19:45 Der er 1 kommentar

fejl under læsning af localhost

Jeg har lavet en hjemmeside i asp, som jeg selvfølgelig gerne vil teste før jeg uploader den. Jeg har sat IIS op til at "mappw" hjemmeside, så den kan åbnes lokalt og eksekvere asp koden. Nu har jeg så problemmer at hvis jeg åbner siden således : http://127.0.0.1/something virker det som det skal, den spørger selvfølgelig om kode, hvilket er ret irriterende, derfor jeg gerne ville åbne den på denne måde : http://localhost/something, men det virker ikke. Jeg har været igennem lmhost samt host filerne i windows/system32/drivers/etc men de står som de skal : 127.0.0.1 localhost #PRE. Har prøver uden #PRE også, men det burde jo ikke gøre noget, da #PRE jo bare preloader siden.
Jeg kan sågar pinge localhost og få at vide at det er ip'en 127.0.0.1, hvilket den selvfølgelig også skulle være, da localhost blot er en loopback funktion (127.0.0.1)...

Nogen der har nogle foreslag til hvorfor det ikke virker, og hvordan jeg kan fixe det?
Avatar billede lockd Nybegynder
14. december 2003 - 01:23 #1
ja MIG