Avatar billede brygger29 Nybegynder
19. december 2002 - 13:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mapping af netværksdrev

Hej,

jeg har et større win2000 netværk med ca 40 brugere - der er pludselig sket det at brugeren mappede netværksdrev, forsvinder når man logger af og på, og jeg kan bare ikke finde årsagen til dette.

Er der nogen som har hørt om et lignende problem, og ved hvordan jeg kan løse dette.

Det er den samme disk de vil mappe (e:).. det lader til at mit f: drev på serveren mappes ok.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 13:52 #1
hmmm, har du kigget i eventloggen?
Avatar billede brygger29 Nybegynder
19. december 2002 - 13:57 #2
Ja, det har jeg og finder intet som giver mig en fejl sådan umiddelbart - det jeg tænker på er som der ligger nogle sec.policies mht mapping.. men det giver jo ikke meget mening, når det jo er indstillingerne i brugerens profil som tilsyneladende ikke gemmes.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 14:02 #3
Står der heller ikke noget i evetnloggen på klienterne?
Avatar billede brygger29 Nybegynder
19. december 2002 - 14:08 #4
nej det gør der ikke, og nogle af bruger skifter pc fra dag til dag - og problemet er der stadig. Jeg er næsten overbevist om at det ligger til en indstilling på win2k server - mht profilen f.eks.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 14:10 #5
Det lyder underligt.

Har eleverne skriveadgang til mappen med profilerne.

Er E drevet måske blot blevet skjult, vha. sec.policies?
Avatar billede brygger29 Nybegynder
19. december 2002 - 14:17 #6
De har "full control" over deres profil på disken i serveren. Det har virket fint før, og jeg aner bare ikke hvad der er gået galt. Der er fint adgang til netværket generelt, der er der intet problem. Kan også lave en genvej til netværksmappen på deres skrivebord, men i forbindelse med noget stat i excel som henter data fra netværket er jeg nødt til at kunne mappe.

Det giver ikke meget mening at den ikke gemmer den indstilling med at mappe - jeg mener bestemt at jeg uden problemer før har kunne mappe et drev (e: på serveren) som mapdrev e: (du ved..man kan vælge forskellige drevbogstaver når man vil mappe et sted.)... men den husker det som nævnt ikke.

Jeg har ikke problemer med andre indstillinger, det er kun i dette tilfælde. Jeg har efterhånden prøvet en del forums og personer uden held :o)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 14:22 #7
Hvordan foregår mappningen?
Avatar billede brygger29 Nybegynder
19. december 2002 - 14:27 #8
Brugeren højreklikker på "my network places" -> map network drive -> vælger drev e: -> vælger stien til netværksmappen -> sætter flueben i "reconnect at logon" -> klikker finish... thats it. Så har den før fint kunne huske hvilket drev den har peget på, men nu ikke længere.
Avatar billede brygger29 Nybegynder
16. januar 2003 - 20:23 #9
Jeg har selv løst problemet, som lå i et script som slettede brugerens mapping... uuuuups :o)
Avatar billede bat1234 Juniormester
09. marts 2004 - 18:24 #10
brygger29: hvilket script var det?? - og hvor lå det?? jeg har nemlig samme problem.. :-)
Avatar billede brygger29 Nybegynder
07. maj 2005 - 22:03 #11
Det var et script jeg selv havde lavet i notepad... nu er det noget tid siden :)
Avatar billede bat1234 Juniormester
08. maj 2005 - 17:17 #12
brygger29: nå ok! Mit problem med netværksdrev skyldtes noget helt andet, men jeg har også fået det løst nu. Men tak!