Avatar billede sn67 Nybegynder
19. december 2002 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søgefunktion

Det irriterer mig, at hver gang jeg skal bruge søgefunktionen på min computer (højreklik START), skal jeg hver gang definere en anden "søg i".
Kan man ikke lave en anden standart end "menuen start", som den insisterer på at søge i?
Typisk vil det jo være hele c-drevet eller dokumenter der skal gennemsøges.
Avatar billede sekam Nybegynder
19. december 2002 - 12:33 #1
Du kan ihvertfald ændre nogle af søgefunktionerne.

Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Kig efter 'CaseSensitive' eller 'IncludeSubFolders' osv.
Ret værdien til 1 for at aktivere, og 0 for at deaktivere.

Jeg kan ikke, huske om man kan ændre Standard Drev/Mappe som den skal søge i.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. december 2002 - 17:43 #2
du kan når du har lavet en søgning lave en genvej via menuen filer
Avatar billede sn67 Nybegynder
19. december 2002 - 18:04 #3
sekam>> Umiddelbart er jeg ikke så glad for at rode i reg-basen... IncludeSubFolders siger sig selv, og den er aktiv, men hvad betyder CaseSensitive? (er ikke aktiv)

cp 1>> Hvordan?? "Opret genvej" er ikke tilgængelig.
Avatar billede sn67 Nybegynder
14. januar 2003 - 22:12 #4
cp 1 -- smid et svar hvis du vil have point.
Selv om det ikke lige var det jeg havde forestillet mig, så fungere din løsning da.
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. november 2003 - 08:01 #5
;)
Avatar billede sn67 Nybegynder
01. november 2003 - 09:37 #6
Ooookaaaayy.... bedre sent end aldrig. Her er dine points!
:-)))))