Avatar billede kldk Nybegynder
19. december 2002 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CMD.exe

Win 2000:
Når jeg starter nogle programmer, kommer der en fejlmeddelelse:
16-bit MS-DOS-undersystem
"C:\Sysytem32\cmd.exe
SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers. VDO. Formatet for virtuel enhedsdriver i registreringsdatabasen er ugyldig. Vælg "Luk" for at afslutte programmet"

Hvis jeg blot trykker "Ignorer" kører alt videre.
Hvordan retter jeg denne fejl?
Fejlen opstod efter jeg havde installeret PC-anywhwer i en forkert version, og måtte hente en uninstall hos Symantec.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2002 - 11:12 #1
gå i Start>Kør og skriv sfc /scannow
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2002 - 11:14 #2
husk at sætte din Win2k CD i drevet og tryk Enter, efter et kvarters tid er evt. korrupte systemfiler udskiftet med de originale fra CD.

Har du den sidste Service Pack3, ellers kan du hente den i Start>Update.
Du behøver ikke de foregående Service packs 1&2.
Avatar billede kldk Nybegynder
19. december 2002 - 12:08 #3
jeg har nu install. Service Pack3, det alene hjalp ikke,
skal jeg også sfc/scannow?
Jeg har ikke w2000 CD, da den er præinstall. på PC'en, skal jeg ref.
til cab-filer? - i W98 hed det C:\Windows\options\cab, men i W2000,
som er ny for mig, ved jeg ikke hvor cab-filerne ligger?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2002 - 12:20 #4
cab filerne ligger kun på CD'en, så du får svært ved at bruge sfc /scannow, så jeg ved ikke hvad du så skal gøre!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2002 - 12:21 #5
du skulle overveje at anskaffe Win2k eller WinXP.
Avatar billede sekam Nybegynder
19. december 2002 - 12:24 #6