Avatar billede mgudmand Nybegynder
19. december 2002 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL Modem og trådløst netværk

Hej Alle

Jeg har fået ADSL med modem - ikke router.

Mit spørgsmål er nu om jeg kan sætte et trådløst accesspoint på modemet og så bruge forbindelsen på to bærbare computere (med hver deres trådløse netkort)?

Mvh
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. december 2002 - 10:27 #1
Nej, det kan du ikke.. Modemet kræver givetvis en PC af en art i enden for at virke. Dit  accesspoint virker sandsynligvis ikke direkte med modemet.

Grunden til ikkeabsolutte svar er at det ikke er teknisk umuligt at nogen skulle have flikket en sådan konstellation sammen, men sandsynligheden er noget nær nul
Avatar billede cne Nybegynder
19. december 2002 - 10:31 #2
Nej, ikke med mindre, der er indbygget en router i dit access point.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
19. december 2002 - 10:34 #3
Ok, kender i de routere TDC tilbyder? Hvilken skal jeg vælge at leje, hvis jeg vil have trådløst netværk?
Avatar billede cne Nybegynder
19. december 2002 - 10:59 #4
Ja, hvis de stadig har de små Speedstream routere (2601), er den udemærket til formålet, og sikkert osse billigere end deres 5781 serie...
Avatar billede mgudmand Nybegynder
19. december 2002 - 11:23 #5
Jeg har selv lige tjekket - og de har en linksys wireless accespoint med indbygget router (64 kr/md) - den koster 1100,-på edbpriser.dk...
Nogen efaringer - eller gode råd?
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
19. december 2002 - 12:59 #6
Hvis du køber en f.eks. D-link WLan Router kan man D-link DI-614+ Wireless Router. Sagtens gøre det man cloner bare IP fra den ene maskine ned på Routeren. En ide hvis det er en Workstation. Den er meget let at sætte op da det foregår via Web. Pris. 1.604 kr via http://dk.itbutikken.dk/default.asp?varenr=26304
Avatar billede sth Novice
21. december 2002 - 12:45 #7
jeg har lige købt D-link DI-614+  og sat på mit modem til stofanet, det virker fint, MEN jeg kan bare ikke få mit trådløse netkort (Nokia D211)til at får forbindelse til DI-614+, nogen med et rigtig godt bud ?

Nå men jeg oprettede lige det som et spørgsmål også:http://www.eksperten.dk/spm/297037