Avatar billede kelly_bb Nybegynder
18. december 2002 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Auto shutdown

Hey...

Jeg har kraftigt og hurtigt brug for hjælp...

Problem:
Jeg vil gerne at jeg kan køre en fil, som så vil få min computer til at lukke ned... Så jeg f.eks. den "efter timer" sætte min computer til at lukke ned, uden at jeg er i nærheden.
Er der nogen derude, som ved hvordan eller hvor man kan finde en sådanne fil...

Please help me

BB
Avatar billede shogun68 Nybegynder
18. december 2002 - 23:58 #1
Der findes til nogen bundkort en fil, så du f.eks kan få en sever til at lukke din pc ned. Men hvis du vil have din workstation ned kan du bruge et program som f.eks autoshutdown.
Avatar billede sekam Nybegynder
18. december 2002 - 23:59 #2
Avatar billede shogun68 Nybegynder
19. december 2002 - 00:14 #3
Og lige en ting til.... nogen bundkort kan sættes op i bios så de lukker ned efter et bestemt klokkeslet....
Avatar billede lap Nybegynder
19. december 2002 - 00:30 #4
Der findes en samlet programpakke somkan dette - og meget mere.

Jeg har i flere sammenhænge brugt PSTools fra:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml
Det kan det hele - også imellem flere forskellige maskiner.
Avatar billede zooldk Nybegynder
19. december 2002 - 00:32 #5
brug rundll i en batch-fil .. check option 17 her:
http://www.robvanderwoude.com/index.html

ZoolDK
Avatar billede venturer Nybegynder
19. december 2002 - 09:52 #6
I Windows XP ligger der en utility kaldet shutdown.exe (gæt selv hvad den gør).
Filen ligger i c:\Windows\System32\shutdown.exe og dy behøver kun denne ene fil.
Jeg har lige prøvet den på en Windows 2000 server og her fungerer den fint.

Kopier filen fra en Windows XP. Lav en batfil med følgende linie i:

@echo off
shutdown.exe -s

Og lav så en schedule der afvikler denne batfil når du ønsker det.
Maskinen vil så vente 30 sekunder fra kommandoen er afviklet til den bliver lukket. Vil du have et længere interval tilføjer du  -t 120  efter kommandoen.
Du kan også selv skrive shutdown.exe  (uden switches) og så vil du få vist et antal andre switches man kan bruge. Bl.a. genstarte, logge af, lukke/genstarte maskiner over netværket.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. december 2002 - 09:57 #7
Nice nok, takker for hjælpen....