Avatar billede sandvej Nybegynder
18. december 2002 - 22:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kontakte hacker via ip??

Jeg har inden for den seneste uge blevet angrebet af den samme hacker igen og igen...det startede med NetBus, men er gradvist blevet stærkere sager han/hun har taget i brug. Kan man kontakte personen via IP nummeret? hvis ja... Hvordan??

Forhånd tak og god jul =)

Sandvej
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
18. december 2002 - 22:58 #1
giv ip til Tele Danmark - hvis hacker er dansk, kan de højst sandsynlig give dig svaret (hvis de ellers har lyst)
Avatar billede htm Nybegynder
18. december 2002 - 22:58 #2
Avatar billede sandvej Nybegynder
18. december 2002 - 23:05 #3
jeg kender både personens location og udbyder....foretrækker personlig kontakt =)
Avatar billede htm Nybegynder
18. december 2002 - 23:07 #4
Hvis du vil have nogle andre oplysninger om personen end du får via ripe, skal du kontakte udbyderen - og de udleverer ikke nogle oplysninger uden en dommerkendelse!
Avatar billede sandvej Nybegynder
18. december 2002 - 23:08 #5
ikke oplysninger, jeg vil i kontakt med ham..troede at man kunne komme det på lovlig vis via personens IP....
Avatar billede dmcn Praktikant
18. december 2002 - 23:11 #6
Det kan du ikke. :]
Avatar billede htm Nybegynder
18. december 2002 - 23:11 #7
Nej, det kan du ikke, hvis du ikke kan få et eks. domænenavn udfra den IP eller andet!
Du kommer nok til at skrive til udbyderen og sige at den og den ip hacker dit system...
Avatar billede articfruit Nybegynder
18. december 2002 - 23:39 #8
Du kan prøve at gå ind i dos-promten og skrive: net send <ip-nummeret> <beskeden du vil sende.
Eks net send 10.10.1.1 Hej med dig!
Avatar billede razersedge Nybegynder
18. december 2002 - 23:51 #9
articfruit: Det virker ikke ret optimalt da næsten alle efterhånden sidder bag routere, så han vil højst sandsynligt ikke modtage nogen besked - og han vil nok heller ikke tage den ret alvorlig.

Jeg foretrækker personling kontakt som sandvej.
Avatar billede articfruit Nybegynder
19. december 2002 - 00:07 #10
>>razersedge det kan jeg sagtens følge jer begge to i, jeg ville da helt klart også helst foretrække personlig kontakt, men da spørgsmålet lød på at kontakt via ip, ville jeg da vare lige nævne det som en mulighed... :-)
Avatar billede razersedge Nybegynder
19. december 2002 - 00:30 #11
articfruit: Jep har jeg også forstået, men ville lige påpege at den vist desværre ikke ryger gennem en router (eller heldigvis for den almene bruger ;))