Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
18. december 2002 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Loading af billeder ?

Jeg har på mine døtres hjemmeside et fotogalleri hvor en masse miniature billeder loades. Nu har jeg så fundet et contaction script hvor jeg kan definere kategorier af billeder der skal vises ved indgang og hvilke der skal aktiveres ved klik, før de kommer frem. Mit promlem er, at selv om visse kategorier ikke vises ved indgang, så loades billederne alligevel og bruger resourcer på det.

Jeg mangler hjælp til at billederne først indlæses når kategorien aktiveres - altså kommandoen for at ville se disse billeder. Findes der noget smart der ?

Kig hvordan det virker pt. på www.michaelp.dk under "pigernes fotogalleri"

Pft :)
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
18. december 2002 - 17:22 #1
Hvis du lavede hver sektion om til DIV-tags, så kunne du via javascript ændre på DIV-tag'ets innerHTML og opnå den effekt.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
19. december 2002 - 01:21 #2
Fatter jeg ikke en bjælde af *g*
Nogen der kan lave et eksempel eller kender et færdig script ? :)))))
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
19. december 2002 - 11:00 #3
Jow jow ... Har lavet et lille eksempel som du måske kunne tykke dig igennem selv. Er meget simpel kode ;)

http://www.minipips.dk/Div_test.htm
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
21. december 2002 - 21:16 #4
Ja det ligner jo noget af det rigtige - sød unge du har der for resten :)
Kan du fixe det så man kan holde flere åbne ad gangen ? -Altså se når man åbne een, så lukker det andet ikke betinget, så jeg holder min åbne/lukke funktion.
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
09. januar 2003 - 23:17 #5
Sry, har været noget Jule-off :)
http://www.minipips.dk/Div_Test_part2.htm <-- Ny og forbedret side som
jeg selv syntes er noget smartere rent programmerings-mæssigt.

Nu behøver du som sagt kun at ændre i Array'et (arr), og selvfølgelig hvis du skal have flere på er det 4 næste gang osv osv.

Den første position som står til 0 på alle 4, bestemmer om den aktuelle
html-stump skal være udvidet eller ej til at starte med.

Næste position er overskrevten når delen er udvidet, den teksten bliver så
brugt i "skabelonen" i HeaderGUI. dvs du må pille ved alt i den streng undtagen %caption.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
10. januar 2003 - 00:44 #6
AAaaah nice work der :)))
Glæder jeg mig til at lege lidt med. Kommer der en part 3 må du lige sige til ;)
Indtil videre tak 1000 tak for hjælpen c",)