Avatar billede haken Nybegynder
18. december 2002 - 15:04 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

vurdering af www.es-info.dk

Hvad syntes i om denne side?

Jeg vil meget gerne have kritik af denne side, både god og dårlig.

Det er point til alle seriøse kommentare.

siden er www.es-info.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 15:07 #1
Der er en ting jeg undrer mig over: Hvorfor står der iestyle.css i din <title>?
Avatar billede haken Nybegynder
18. december 2002 - 15:12 #2
Det er rettet nu, det skulle ikke hvae været der.
Avatar billede dennism Nybegynder
18. december 2002 - 15:18 #3
Jeg kan ikke lide de farver som er på siden!...
Ellers, brug en anden skrifttype som f.eks. Verdana
Avatar billede haken Nybegynder
18. december 2002 - 15:24 #4
Personligt kan jeg godt lide farverne.
Hvordan har andre det med farverne, er de pæne eller grimme?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. december 2002 - 15:35 #5
Først af alt. Fortæl hvad fa'en es-info går ud på... Man skal klikke sig frem i total blinde og læse sig til, hvad es-info er for noget. Ved godt, der står udvekslingsstudenter. Men vis det tydeligere... og fortæl hvad det er udv.studenter for. Jeg gættede på noget med Spanien, da der stod es... Og jeg har stadig ikke helt fundet ud af det.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
18. december 2002 - 15:35 #6
Avatar billede loss Nybegynder
18. december 2002 - 15:38 #7
1. farver
Bodybg color og din table? bgcolor syntes jeg fint om.. passer godt sammen.. Men den olivengrønne der... der falder en del udenfor.. er ikke særlig køn.

2. opstilling
din text i de olivengrønne boxe, går helt ud til siden, prøv sætte en padding-left:2px på.. det vil nok hjælpe lidt der..

Og de skrå billeder du bruger som bg ved dine overskrifter fx Menu og Login, er lidt kantede... prøv osse at få rette dem til..

// loss
Avatar billede loss Nybegynder
18. december 2002 - 15:41 #8
3. Mouseover..

Mouseover effekten er jeg heller ikke al for vild med.. for lidt kontrast mellem bgfarve og link farve med mouseover.. Desuden bliver linkene kursiv når man trykker på dem.. væk med det..
Avatar billede loss Nybegynder
18. december 2002 - 15:41 #9
hvis du endelig skulle skifte bgfarve.. så gør det i hele boksen og ikke kun under link texten
Avatar billede svoeber Nybegynder
18. december 2002 - 15:54 #10
Du har en fejl i teksten på forsiden:
"Es-info er flyttede til en ny adresse www.es-info.dk, samtidig er der blevet lavet helt nyt design til siden."

Måske ikke så smart, når det er det allerførste man læser :-)

Derudover syntes jeg ikke, du skal skrive noget om en flytning - i hvert fald ikke øverst på forsiden. Det er helt irrelevant information for alle nye beøsgende.
Avatar billede svoeber Nybegynder
18. december 2002 - 15:56 #11
I stedet bør du have en tekst på forsiden, der fortæller noget om formål og indhold på websitet.
Evt. et godt billede af nogle lykkelige udvekslingsstuderende, hvis du kan skaffe det :)
Avatar billede svoeber Nybegynder
18. december 2002 - 15:59 #12
Jeg tror også du bruger lidt for meget plads i toppen af websitet til dit logo. Du bør måske fjerne noget af 'luften' og gøre logo en anelse mindre (og helst med mere kontrast til resten af siden).

I en opløsning på 800x600 (stadig 50% af brugerne) vil toppen fylde uforholdsmæssigt meget.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. december 2002 - 16:01 #13
(1) En lidt sjov side, i den opbygning. Men alligevel enkel og overskuelig.

(2) Farverne der er brugt på siden passer efter min mening bestemt ikke sammen. Brug evt. www.colorschemer.com/online ,til at finde nogle farver der passer bedre sammen

(3) Es-info.dk virker som en helt selvstændig del, og flyder næsten væk fra selve indholdet

(4) Her hos mig med 1024x768 er der scroll, hvilket jeg bestemt ikke ser nogen grund til.

(5) Din grafik, virker lidt sløret. Og topdelen til boksene, er lidt hakket.

(6) Jeg ved ikke hvilken skrifttype du bruger, men den er ikke særlig rar at læse på en skærm, især ikke på "i tvivl" siden.
Avatar billede lish Nybegynder
19. december 2002 - 01:44 #14
1) Du skulle starte med at give et hurtigt "resume" af en art, så man lige ved hvilke side man er kommet ind på.

2) Den skal være mere spændende, det virker ikke titalende på mig at oprette en bruger, eller for den sags skyld læse mere.

3) For at gøre den mere spændende ville jeg vælge nogle gladere farver og et billede på forside der er med til at ilustrere hvad man her har med at gøre.

4) De meget kantede menu bokse, skal gøres mere runde. dette vil virke på den måde at man føler det er et sted der er rart at være, da de runde virke mere positive.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
19. december 2002 - 07:52 #15
Første tanke: "SMASK! Siden fløg direkte i hovedet på mig!!! Hva`?"

Grunden: Den olivengrønne farve og din opsætning af tables!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. december 2002 - 10:33 #16
Den er meget kedelig at se på - og er som den ser ud nu, kun en side, man er på, hvis man kender udvikleren.
Siden virker dunkel og uprofessionel.
Dunkel fordi du har brugt disse farver og kun disse farver. Der er intet som helst der bryder olivengrøn-somheden.
Uprofessionel fordi den tekst der er på siden ikke informerer om, hvad sitet går ud på - og der er brugt samme skrifttype og størrelse til al tekst. Overskrifter er som bekendt større end brødtekst. :o)
Prøv at se hvordan en avis er bygget op: Overskrift stor; Manchet, mellem; brødtekst, lille.

Giv også mere luft til dine tabeller, så teksten ikke går helt ud til kanten. Luft er godt, endnu mere luft er supergodt! :o)

Et par billeder af nogle glade studenter på forsiden vil også live gevaldigt op på sitet.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
19. december 2002 - 12:39 #17
der mangler lidt mere inhold men designet er sq fedt nok
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
23. december 2002 - 12:51 #18
Hej...
Jeg synes at din bagrundsfarve er helt fin, men den farve din scrollbar har kan jeg ikke li'.
Og så din menu, når man kører musen henover, så synes jeg at der enten skal være underline, eller den firkantet lyse farve oven over, ikke begge dele.
Ellers ok side.
Hilsen
Dennis