Avatar billede lsn Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny mappe

Hvordan laver man et program i Delphi 3, som kan vise indholdet af en mappe PRÆCIS ligesom i Windows?

Den skal også kunne erstatte Windows´s eget program, så hver gang man åbner en mappe i Windows 98/Windows ME, så vises indholdet af mappen i mit program.

Hvis koden er lang, så bedes du/i give mig et link til et program, der kan det, så jeg kan downloade det.

Det skal kunne ligge på en diskette, og det gør ikke noget, at den er pakket ned i en zip-fil.

LSN

Avatar billede borrisholt Novice
20. oktober 2000 - 13:53 #1
hej

På borrisholt.com finder du et eksemple på Søgning på HD med tråde. Den skulle kunne kompileres under D3. hvis ikke den kan så send mig lige en e-mail : Jens@Borrisholt.com

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
20. oktober 2000 - 13:53 #2
Hov du finder eksemplet under FileIO afsnitet.

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
20. oktober 2000 - 13:55 #3
Prøv at kigge på den. Den viser det basale omkring det du gerne vil ....

Jens B
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:09 #4
Med en TListView kan du lave et program der
næsten ligner stifinder (ved at sætte listview\'ens smallimages og largeimages til windows \"indbyggede\" iconlist - se min kommentar til http://www.eksperten.dk/spm/26975 (i bunden)).

Men hvis du vil lave et program der virker som og ligner Explorer (stifinder) vinduet til forveksling skal du begynde at arbejde med IShell* interfaces - hvilket betyder COM - og ja koden ER LANG

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
23. oktober 2000 - 13:11 #5
michaelras> Dog er der det problem med dit eksempel at det ikke virker under Windows 2000

Jens B
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:19 #6
Har ikke haft muligheden for at teste det i Win2k - men har aldrig haft nogen problemer med det i Win9x - ifølge WIN32 SDK burde der heller ikke være noget problem...

Kan også se at jeg har glemt:
uses ShellAPI;

Ved ikke om det er problemet...

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
23. oktober 2000 - 13:23 #7
Problemer under W2k er at den ikke tegner dine iconer op ... Jeg har ikke haft tid til at debugge det ...

Jens b
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:26 #8
Og du har kaldt find_system_iconer ?

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
23. oktober 2000 - 13:28 #9
Yeps !

Det hele virker som det skal bortset fra at iconerne ikke bliver tegnet op ...

Jens b
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:34 #10
Hmm... Det er mig et stort mysterium - og du har tilføjet den rettelse jeg kom med (det med Dir+\'\\\'+SearchRec.Name) ?

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
23. oktober 2000 - 13:49 #11
Michael>> Så lange man holder sig fra W2K virker det u påklageligt, min altså ikke på W2k

Jeg har selv lavet et par komponenter der baserer sig på samme teknik. De er en del af den Image Viewer der findes på http://borrisholt.com . De har samme fejl på W2k.

En løsning ville være at skrive dit eksempel om og så selv kalde DrawIconEx() funktionen i en onDraw event. Det virker under W2k.

Jens B
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 23:48 #12
LSN: Jeg har fundet et link til dig:
http://www.cbuildermag.com/features/1999/10/cb199910dc_f/cb199910dc_f.asp
Titlen lyder:
Exploring Possibilities: Part I : Designing an Explorer-style ListView Component

Det skal dog siges det er til C++Builder - men med lidt snilde kan det sagtens konverteres til delphi...

Michael
Avatar billede michaelras Nybegynder
23. oktober 2000 - 23:58 #13
Part II er måske mere interessant... (link til højre på siden)
Avatar billede borrisholt Novice
24. oktober 2000 - 10:11 #14
LSN >
http://www.eksperten.dk/spm/29608
http://www.eksperten.dk/spm/29992

Samme spørgsmål .. Kunne du ikke lukke det ene af dem ?

Jens B
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. november 2000 - 14:19 #15
michaelras>Det er netop problemet LSN har IKKE snilde!

Sorry, lasse laver bare sjov.
Han er kun 14 år gammel og hans \"styresystem\" er en slags menu med storhedsvandvid til win!