Avatar billede been Nybegynder
18. december 2002 - 08:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre computernavn ved ghost af flere maskiner

Jeg bruger sysprep 1.1 og Ghost 7.5 til at ghoste alle vores maskiner, mit "problem" er, at jeg synes det er rimelig besværligt at skulle holde styr på hvilket navn de får efter at være ghostet.
Vi bruger f.eks pc0001, pc0002 osv.
Findes der en måde hvorpå de automatisk tildeles et fortløbende nr, og hvor der også er mulighed for at se hvor mange nr der aktuelt er brugt ?

Jeg skal nok uddybe efterhånden som der evt. kommer svar ind hvis det er nødvendigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2002 - 09:05 #1
win2000 skulle meget gerne tidele hver maskine et unikt maskinnavn...
Hvis ikke er det fordi du laver et eller andet galt...
Avatar billede been Nybegynder
18. december 2002 - 21:29 #2
Ja, det gør den da også, men det bliver dannet ud fra bl.a. det navn man bruger til Win2k registreringen og er ikke brugbart i vores organisation,

Vi har f.eks valgt at vores maskiner skal hedde pc0002, pc0002 osv...
Avatar billede been Nybegynder
18. december 2002 - 21:29 #3
Jeg er villig til at smide flere point for et godt og brugbart svar !
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2002 - 22:57 #4
aha! ok, ja den løsning vil jeg gerne selv se ;)
Avatar billede troelsm Nybegynder
28. januar 2003 - 22:30 #5
Godt nok et sent svar og ikke sikkert det kan bruges og det er også mest så du måske får noget at gå efter.

Jeg synes at kunne huske at man kan bruge en UDF (Uniqueness Database File) fil som kan indeholde specielle informationer som overskriver indholdet af svar (answer) filen (fx. sysprep.inf), såsom maskin navn, brugernavne og andet.

MVH
Troels M
Avatar billede been Nybegynder
28. januar 2003 - 23:25 #6
ok, tak for hintet, jeg vil undersøge det nærmere med det samme. - og det er vel aldrig helt for sent :-)
Avatar billede been Nybegynder
04. oktober 2005 - 00:10 #7
Lukker sprgm.