Avatar billede president Nybegynder
17. december 2002 - 11:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

P4 Bundkort

Hej allesammen...

Jeg er ved at omlægge min computer til en INTEL
fra en amd..
Min nye CPU bliver en P4 Nortword2 2.4 i fremtiden er det meningen jeg vil ha vandkøling til systemet, ikke for at OC, men for at få et lydsvagt system.

Men hvad skal jeg købe af nyt bundkort skal det være ASUS,MSI eller Soltek..
Hvad så med chipsettet skal det være Intel 850E, i845PE eller SIS, SIS648
Det skal understøtte DDR 2100 og RAID ( Ikke nødvendigt )
Det ville være godt hvis jeg kunne få nogen svar på hvad man skal købe og hvorfor i anbefaler det..

I fremtiden har jeg tænkt mig at købe vandkøling til ikke for at OC mit system, men for at få et lydsvagt system.

På forhånd Tak for hjælpen...
Avatar billede arnvig Nybegynder
17. december 2002 - 11:10 #1
Generelt vil jeg anbefale ASUS kortene, dem har jeg været tilfredse med.
Prøv at kigge på www.hardwareonline.dk og www.hardwaretest.dk for at få lidt inspiration
Avatar billede arnvig Nybegynder
17. december 2002 - 11:11 #2
ups : www.hardware-test.dk er bedre
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:28 #3
Et  MSI MS-845E MAX2-BLR RAID ATX  som kan findes inde på www.edbpriser.dk
kan GODT anbefales, kender en som har kortet og det køre rigtig godt stabilt :D

Efter havd jeg har oplevet på hans computer efter han fik kortet er den blevet meget hurtiger.
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:29 #4
kortet koster godt og væl 1200kr
Avatar billede president Nybegynder
17. december 2002 - 11:30 #5
Jeg har set på div. hardware tests. Men får ikke noget svar på hvad man skal købe. Har kun fået at vide at SIS648, I850E og i845PE er gode. Men finder ikke et board som jeg synes passer til mit behov med et af de chipset's.
Har os set på  http://www.tomshardware.com/ som anbefaler ASUS P4PE

Problemet er bare at jeg ikke har den store tiltro til ASUS
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:33 #6
hehe... heller ikke jeg, skal oxo ha skiftet mit kort ud til MSI
Avatar billede arnvig Nybegynder
17. december 2002 - 11:33 #7
President: Hvad er dine behov ?
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:33 #8
har et aus P4S333 lige nu
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:34 #9
asus
Avatar billede arnvig Nybegynder
17. december 2002 - 11:34 #10
Men jeg er enig med Nolfe: MSI er også godt
Avatar billede nolfe Nybegynder
17. december 2002 - 11:35 #11
Danke arnvig :)
Avatar billede president Nybegynder
17. december 2002 - 11:45 #12
Arnvig... OK.. jeg vil lige se på kortet en gang så melder jeg tilbage..

Prisen er ikke så vigtig bare ikke den kommer over 1500 Kr. :)
Avatar billede president Nybegynder
17. december 2002 - 11:48 #13
Hehe her går man og laver alt muligt andet og inden man har fået opdateret Explorer så har i skrevet igen :)

Der er engentlig ikke det store behov, mere at det os er lidt fremtidssikkeret
Avatar billede arnvig Nybegynder
01. januar 2003 - 20:44 #14
Nå. President, skulle du ikke se at få lukket spørgsmålet ?