Avatar billede byrgesen Nybegynder
01. august 1999 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CD brænder

Jeg overvejer at købe en CD-brænder, både til back-up og lidt kopi-musik til bilen etc.
Hvad bør jeg se nærmere på?
Okay, jeg vil gerne ha'noget der er godt, men prisen er man jo nødt til at skele til...så en brænder til 3500 og derover er vist udelukket.
I øvrigt, hvorfor er det så svært at finde folk på nettet der vil sælge musik på CD-r når man kan få spil i hoved og r..?
Byrgesen@Beer.com
Avatar billede nlunn Nybegynder
01. august 1999 - 15:12 #1
Hvis jeg var dig, så vill jeg kigge lidt på denne side

http://www.gamecopyworld.com/

Der er simpelthen alle de oplysninger du behøver og lidt til ;)
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
01. august 1999 - 15:22 #2
Det som du skal kikke på når du skal ud og købe dig en ny brænder er følgende:

- Min. 4 mb buffer for ikke at få buffer underrun
-      Mærket evt. Plextor kan anbefales. De har de bedste komponenter og derved den længste levetid og den største        presion
- SCSI, køb helst en SCSI, det er mest sikkert. SCSI kører uden om processoren og derved kan du kører programmer i mens du brænder men dette anbefales ikke da der kan opstå problemer med for lidt RAM.
- Hastigheden, min 4x eller 8x for ikke at vente for længe :)
- Prisen ikke over 3500 ellers syntes jeg det bliver for dyrt

Så mit bud er en
Mærke: Plextor
Type: PlexWriter PX-W8220Ti 20X/8X/2X / 4MB / SCSI
Pris: 3265 kr
Sted http://www.jyskcomputer.dk/

Held og lykke skriv på min IRQ: 7283373 hvis du har problemer
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. august 1999 - 16:17 #3
Jeg holder helt klart med cyberzoom...
Plextor PX820.... den styrer for vildt!!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
01. august 1999 - 16:22 #4
byrgesen>>Afvis svaret fra nlunn og lad cybersoom svare. Hans svar fuldstændig korrekt!
Avatar billede sirius Nybegynder
01. august 1999 - 19:07 #5
hmm den kan også købe en 4x/4x/24x i merlin for 1700
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
01. august 1999 - 19:44 #6
Hvis du ikke vil bruge så mange penge og har en god tålmodighed så vil jeg anbefale dig en PlexWriter PX-R412CI Intern 12X/4X / 2MB / SCSI  til en pris af 2121 kr. på www.edbpriser.dk.

Til sirius nu ved jeg ikke hvilken brænder det er du skriver om, men problemet er tit og ofte at billige brænder ikke holder særlige længe da man bruger billige komponenter f.eks. bruger man dårlige læser som gør at man tit og ofte fejlbrænder og efter at man har fejlbrændt 50 cdèr kunne det godt være at man alligevel skulle ha købt en lidt dyre brænder.
Avatar billede sirius Nybegynder
01. august 1999 - 22:02 #7
hehe ja det har du ret i
Avatar billede byrgesen Nybegynder
01. august 1999 - 22:13 #8
Bare fjong Cyber...
Avatar billede nlunn Nybegynder
02. august 1999 - 11:37 #9
Jeg vil gerne give ret i at man burde købe en plexwriter, men udfra den URL jeg har givet, så kan manden jo selv finde ud af hvad hans behov er, samt han kan få en masse andre oplysninger om brænding.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 19:42 #10
det er bare skod at den kun kan brænde RW med 2x
Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 14:18 #11
Pas på med at købe en brænder der kun kan brænde 74min/650mb.
Det er bla. Sony og HP - så hellere investere et par hundrede extra og få noget ordentligt kvali....
Held og lykke