Avatar billede izeqb Nybegynder
20. oktober 2000 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
6 løsninger

Køb af dvd-drev

Hej gutter/gutinder?

jeg skal købe mig et dvd-drev, hvad kan anbefales?

Skal helst være regionsfrit, eller kunne brydes med software!

Hvad med creative, laver de gode drev?
Og hvad med hastighed, hvad er at foretrække, til aspilning af film?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. oktober 2000 - 00:52 #1
Her kan du læse lidt om det :o)

http://www.eksperten.dk/spm/29135
Avatar billede hpo Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:56 #2
Creative lave gode DVD-drev.

Til afspilning af film skal du bruge et DVD-drev med 1x hastighed, men til dataoverførsler kan du bruge et med større hastighed.

Kig på www.edbpriser.dk for at finde et drev der passer dit prisleje.

/Henrik
Avatar billede gnarf Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:04 #3
Pioneer\'s drev klarer sig ofte godt i test, og hvis man godt kan lide slot-in princippet så skal man jo have et pioneer.
Ellers klarer Toshiba og Creative sig som regel også fint.

Jeg ved at Pioneers 6x (og måske også de nyere)drev har en jumper som låser regionen på dvd drevet ved næste film, hvis jumperen er pillet ud. Så man skal så sikre sig at hvis man køber Pioneer, så skal jumperen stadig være i. Og aldrig have været ude. Snak med forhandleren om dette.
Avatar billede powell Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:12 #4
Hvis du ønsker at se film på din PC, så følg hpo og gnarf\'s bud, skal de derimod være af god kvalitet (her menes at filmen står 100% skarp, at den overhovedet ikke hakker) så køb den billigste stationære DVD-afspiller du kan finde på markedet.

Her kan dette spørgsmål muligvis forklare lidt: http://www.eksperten.dk/spm/28903
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
20. oktober 2000 - 12:47 #5
Sony har også lavet et kombineret DVD -Brænder -cdrom drev. Virker fint!
Avatar billede pladask Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:16 #6
Jeg bruger selv Creatives Encore Dxr3 sæt, som er Zone 2, men kan brydes med Remote Selector. jeg har ingen problemer haft med dette drev i de 5 måneder jeg har haft det!
Avatar billede izeqb Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:41 #7
pladask>> Er det med hollywood+ kort eller hvilket bruger du?
Avatar billede pladask Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:50 #8
Jeg bruger Dxr3 kortet der fulgte med. Med Remote Selecter vælger man bare at det skal ignorerer koden, og så kører det!;-)

Dejligt lille proggie...

pladask
Avatar billede pladask Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:52 #9
Jeg kan sagtens maile progget til dig, hvis det er...
Avatar billede izeqb Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:53 #10
det må du gerne :-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:55 #11
izeqb@secret.dk
:-)
Avatar billede iq Nybegynder
21. oktober 2000 - 22:24 #12
Hej jeg har et Aopen 1640 pro DVD-drev, og det er skide godt...den har som i navnet 16x DVD og 40x Cd...det virker som det skal i min computer...så køb det efter min mening

og det der med regions-koder kan du bare downloade programmer der gør at du ser regionsfrit DVD...hyg dig
Avatar billede izeqb Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:22 #13
I har alle givet nogle gode svar, så i må dele pointne :-)