Avatar billede kamu Nybegynder
16. december 2002 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Manglende opdatering af ikoner

Hey..
Min computer opfører sig underligt. Hver gang maskinen er booted er 80% af ikonerne på skrivebordet "blanke" og først efter en opdatering fremkommer de rigtige ikoner.

Hvad kan det skyldes og hvordan rettes den lille fejl?

PFT,
Kasper
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2002 - 22:42 #1
Hvad mener du med "opdatering" ?

Jeg har set det før på forskellige OS'er - foreløbig uvist hvorfor

Instaler:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

Der er en funktion der siger [Repair ICON] og gør som den siger...

/Majsmarken/
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
16. december 2002 - 22:47 #2
Din computer mangler KRAFTER!
Frigør ved at SLETTE ALT OVERFLØDIGT, særligt spil, billeder, mp3 filer, videofiler og andet der FYLDER!
TØM papirkurv, slet alle cookies, afsendte og slettede mails.
Kør derefter med ScanDisk og slut med at Defragmenter!
(skriv hvis du ikke ved hvordan...)

SÅ skal du se krafter!!! ;-)

mvh.
r@msoings.dk
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2002 - 23:06 #3
... og for at rydde op ka' du også med fordel generelt bruge programmet: REGCLEANER

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Har mulighed for menuer/instruktion på dænsk...

/Majsmarken/
Avatar billede kamu Nybegynder
17. december 2002 - 09:44 #4
Jeg har nu installeret den lille tweak - jeg har ikke rebooted endnu men håber den klarede opgaven.
Forklaringen vedr. kræfter tror jeg ikke holder. Jeg har masser af plads og masser af processorkraft.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. december 2002 - 09:52 #5
Jeg gir' dig også ret i "Jeg har masser af plads og masser af processorkraft."
Det er nok mere et spørgsmål om oprydning i REG basen samt evt. programlisten som ka' hjælpe.

Husk den der REGCLEANER ... Ganske god...

[START][KØR][Msconfig][Start]  Deaktiver opstartsprogrammer som du ikke vil/skal bruge. Reboot (ja det ska' den nok fortælle...)...

TweakIU'en og [Repair Icons][OK] gør det med det samme. Om det så holder efter reboot ka' jeg ikke garantere.

/Majsmarken/
Avatar billede kamu Nybegynder
17. december 2002 - 19:30 #6
Tweak virkede sgu- I vhert fald er mine ikoner tilbage med deres oprindelige udseende!! Cool!
Majsmarken, smid din kommentar ind om svar så jeg kan gi' dig point'ene

Cheers,
Kasper
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. december 2002 - 19:42 #7
Virker det med ICONerne også efter ny koldstart ?
(Jeg har nemlig en NT4.0 PC som alligevel ikke holder ICONerne ordentligt efter koldstart...)

Bemærk mange af de øvrige detaljer ved Tweak's menuer samt tidligerer beskrevne msconfig's menu'er.

Nu fremgår det ikke hvilket OS du bruger - men for win9X's vedkomende du ka' bl.a. fjerne det der irreterende (!!!) Microsoft startop REKLAME logo. De reklamerer jo rigeligt for sig selv allerede - eller hvad ?

Samt msconfig / advanceret / kør ikke scandisk efter forkert lukning ...

Selvfølge er det altid fornuftigt med ScanDisk og slut med at Defragmenter. Sæt den igang over natten... ZZZ zzz ...

osv osv...

/Majsmarken/
Avatar billede kamu Nybegynder
17. december 2002 - 19:47 #8
Yes, efter koldstart er ikonerne tilbage igen.

Jeg kører win2K!

Takker for svaret!

Kasper