Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
16. december 2002 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstart virker kun hver anden gang!?

Meget mystisk.....når min win2000 når til at skulle vise proceslinien (med start-menu til venstre), så går den død (timeglas) og kommer ikke videre!
Dette sker PRÆCIS hver anden gang jeg booter!
Har checket for virus...intet!
Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 17:16 #1
Der er sikkert problemer med din bootsector. Prøv at boote fra 2000 CD'en og sig ja til tilbud om rep i konsolmode. Her logger du på installationen og skriver fixboot. Derefter exit og prøver at starte igen..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 17:49 #2
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
16. december 2002 - 18:39 #3
Til hub!

Jeg brugte mine setup-disketter:
1. Recovery Console
2. Login med admin-password
3. fixboot
4. Write a new boot sector: Yes
5. Exit

Men...den er stadig gal...præcis hver anden gang går den i baglås.
Er der alternativer til fixboot i Recovery Console?
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
16. december 2002 - 18:43 #4
Til retaxes!

Har du erfaringer med at fixboot ikke virker?
Jeg går udfra at din handlingsplan bevarer mine øvrige data (ikke-windows) samt at jeg må geninstallere diverse servicepacks og opdateringer!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 20:22 #5
Repair rører ikke dine indstillinger og data, men service pack skal geninstalleres.

Jeg bruger selv Repair som en sidste udvej, ellers er det en ny installation.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 10:40 #6
takker for pointene, det virkede eller hvad?
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
15. januar 2003 - 11:53 #7
Der gik et par uger og så pludselig en morgen var alt normalt igen!
Det eneste jeg kan give som mulig forklaring går på at min kabelinternet-leverandør netop havde opdateret/fixet et eller andet generelt uden relation til mig.
Du får naturligvis pointene for din detaljerede redningsplan...den var rar at have i baghånden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 12:06 #8
ok, det kan godt tænkes at det var din kabelleverandørs fejl, du har jo efterhånden prøvet alt uden resultat, tillykke med det ;o)