Avatar billede arnelars Nybegynder
16. december 2002 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

stopfejl i win xp pro dk.

jeg har lige lavet et spørgsmål men det forsvandt desværre.
p4sx8 asus moterboard-p4 2,4 cpu - 512 /333mhz ramblok-80 gb maxtor harddisk og 5.1 lyd.
under nyinstal fremkom der en stopfejl irql_ og så videre. det er normalt en ramkredsfejl som jeg fik byttet men gudødeme pludselig den anden dag ver den der igen. det er en fejl der stopper styresystemet så det ikke bliver ødelagt-der står noget i retning af hukommelsen
skal optimeres og i næste linie at det er den blevet og det er en windows xp stopfejl.
på nettet så jeg den anden dag en der havde den samme fejl med den samme harddisk men med et andet bundkort og da slog det mig om det kunne være en generel fejl i maxtors store harddiske.
det kunne måske også godt være som www.it-svar.dk christian læssøe skriver at jeg skulle prøve med en fast swapfil og det har jeg selvfølgelig ikke prøvet. jeg er ikke hjemm endnu-men muligheden er vel også at det er en fejl i win xp pro som jeg ihvert fald ikke kender
privat  www.arnel.dk
er der nogen der har løsningen til mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2002 - 14:58 #1
Forsvandt????

Det er jo lige her: http://www.eksperten.dk/spm/295283

Husk nu at i flg. reglerne så må du ikke oprette det 2 gange :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2002 - 15:01 #2
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 15:13 #3
"stopfejl irql_ og så videre. det er normalt en ramkredsfejl " Det mener jeg ikke at det er. Det plejer at være en driverfejl. Ramkredsfejlen plejer at umuliggøre indlæsning af filer under install., typisk i driver.cab (ved 27-28%)
Avatar billede arnelars Nybegynder
16. december 2002 - 15:44 #4
jamen jeg spørger bare windows xp var ikke engang installeret men nu fremkommer den også af og til når den er installeret -hvordan hænger det sammen med en driver ???jeg er et stort spørgsmålstegn.
hvis det er en driverfejl må den jo så ligge i win xp da det er under installeringen eller hvad.hvilken driver skulle det være ?????
hjølp???
Avatar billede brynil Nybegynder
16. december 2002 - 17:20 #5
Kan det være en indbygget enhed, fx. lyd-/grafikkort eller lan der laver irq-konflikt med et kort du har sat i?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2002 - 19:28 #6
arnelars> hvorfor lukke du spørgsmålet?