Avatar billede a-zartie Nybegynder
16. december 2002 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dele addressekartotek uden exchange

Er det muligt at dele ens addresse kartoteket i outlook, al alle computere trækker fra samme kartotek?? evt. bare at lægge kartoteket på en server, men har ikke kunne finde noget i outlook, hvor man kan ændre placeringen af kartoteks filen????
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2002 - 10:33 #1
Ikke unde en mailserver.

Hvis du "bare" eksportere dit adressekartotek til en placering på en server, vil du skulle geneksportere hved hver ændring og alle dine brugere skal efterfølgende genimportere.

Hvis du placere dine mapper på en server, delt, vil du også uddele din mail og dine aftaler til alle de andre brugere.

Der er som jeg ser det ingen vej uden om en mailserver, f.eks. exchange
Avatar billede tlaursen Nybegynder
16. december 2002 - 12:32 #2
Man kan have flere adressekartoteker, herunder placere det ene på et netværksdrev. De adresser der skal deles lægges så i dette kartotek.
Avatar billede ask-me Nybegynder
17. december 2002 - 11:13 #3
De følgende løsning kræver at du bruger outlook og Exchange.

Hvis du vil dele en adresse kartotek (Kontaktpersoner)í outlook skal du højre klikke på Kontaktpersoner og vælge egenskaber på den menu som dukker frem. Her skal du vælge den faneblad som hedder Tilladelser. Her kan du tilføje en bruger eller kan du vælge den bruger som hedder standard. Nu skal du vælge et tilladelses niveau.
Når du er færdig skal du klikke på OK.

Når en bruger skal bruge din adressekartotek(kontaktpersoner) skal han/hun klikke på Filer - Åben - Anden brugers mappe. Her skal han vælge dit navn og kontaktpersoner som mappe. Nu kan han se den adressekartotek du har delt.