Avatar billede lasio Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:15 Der er 1 løsning

700Mb cd rom Kontra 650Mb cd rom

Hej jeg har fået et lille problem.Jeg har en ældre Hp 4020i brænder,før i tiden havde jeg ingen problemer med at brænde på en 700Mb cd men nu har jeg lige købt nogle nye (Mr. Platinium) men den skriver hele tiden at der ingen cd er i drevet ,så er mit spørgsmål :Er der forskel på de ældre 700Mb cd rom og en af de nyere cd rom?Der er ingen problemer hvis jeg bruger 650Mb
På forhånd tak
Lasio
Avatar billede steffen Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:49 #1
Der kan sagtens være problemer fra det ene mærke CD-medie til det andet - i forhold til hvor godt lige præcis det mærke virker med en bestemt brænder.

Det bedste råd er desværre at købe småt ind i starten, og først når man har konstateret at ens brænder virker med skiverne, købe en større ladning.

Min egen plextor kan fx ikke håndtere mærket \"Silver Blue\" under nogen omstændigheder - ca. 200mb inde i brændingen kommer der en fejl .. den er sikker hver gang :-(