Avatar billede rxe Nybegynder
15. december 2002 - 22:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cookie-problem

Hej.
Jeg har problemer med at browseren skal huske adgangskoder til forskellige sider. I Linux RH8 kan hverken Mozilla eller Galeon 1.2.6 huske mit sidste login, hvis jeg har haft maskinen slukket/rebooted.
I Windows har et lign. problem; den 'glemmer' dog hele tiden brugernavnet og passwordet.

Jeg er mest interesseret i at få det til at funke i Linux, så er der nogle forslag til hvordan jeg løser problemet?
Avatar billede skunk Nybegynder
16. december 2002 - 05:55 #1
Du starter Mozilla. Vælg "Edit", "Preferances".
Så kommer konfiguration frem.  Under "Privacy & Security" kan du vælge "Coocies" "Enable all coocies" Så gemmer den coocies.

Under "Passwords" kan du vælge "Remember Passwords".

Hjælper det ikke?
Avatar billede rxe Nybegynder
16. december 2002 - 07:32 #2
Desværre.
Det virker ikke.

Jeg har lige testet på www.hardwareonline.dk, og der spurgte den 'Password manager' om den skulle håndtere mit login/pass, og det sagde jeg ja til.
Det funker fint der, så kan det måske være eksperten.dk og visse andre sider der ikke understøtter det? Kunne problemet måske blive løst, hvis min konto blev slettet og så added igen?
Avatar billede skunk Nybegynder
16. december 2002 - 22:40 #3
øhhh, eksperten.dk virker heller ikke for mig. Det er sikkert heller ikke meningen...
Avatar billede rxe Nybegynder
17. december 2002 - 14:05 #4
skunk: Hvilken browser bruger du? Hvilken dist.? Er du på IRC/ICQ/MSN eller lign.?
Avatar billede skunk Nybegynder
17. december 2002 - 18:59 #5
Både ICQ, Jabber og MSN. Men mest er jeg at finde som co-admin på http://www.linuxin.dk
Avatar billede rxe Nybegynder
17. december 2002 - 22:25 #6
Mail?
Avatar billede skunk Nybegynder
18. december 2002 - 15:42 #7
bandersen@ssl-mail.com
Avatar billede skunk Nybegynder
25. december 2002 - 10:43 #8
Forreste, så må du helst ikke give min email væk, den skulle jo ikke havne i de forjkerte hænder :-)