Avatar billede bez Nybegynder
15. december 2002 - 20:34 Der er 1 løsning

3 ip adresser i Winproxy??

Jeg har opsat et netværk mellem flg. pc'ere

P120  winproxy server
netkort 1  internal ip 90.0.0.1/255.255.255.0
netkort 2  external ip 11.3.6.9
Opkaldskort          ip hent automatisk

P1200  winproxy client
netkort 1            ip hent automatisk

LAN netværket virker og der kan opnås forbindelse til internettet fra begge pc'ere, men jeg er i tvivl om, om jeg har gjort det rigtigt alligevel. I Install Wizard har jeg 3 netkort defineret.. netkort 1 har jeg defineret som internal, og opkaldsforbindelsen NetExpress har jeg defineret som External, men hvad skal jeg gøre af Netkort 2?? Det er vel ikke en internal? Umiddelbart skulle man mene, at det er en external, men jeg får en advarsel om at hele mit interne netværk kan ses fra internettet, så derfor har jeg sat den som internal. Er det rigtigt??
Avatar billede kents Nybegynder
16. december 2002 - 11:26 #1
Ja det er rigtigt faktisk er der ikke noget forkert i det så længe både dit internet og netværk mellem pc'erne virker. Det der kan undre er at der somregel kun følger 1 til 2 ip'er med til diverse internetforbindelser. Men hvis den kommer og siger hele dit netværk kan ses på nettet er det udemærket at sætte det som internal da et netværkskort og så er internt. Men det du skal huske er at hvis du ikke har en router skal du installere en firewall og den kan fås gratis på www.zonealarm.com. Held og lykke med det, bare husk lad være med at ændre noget hvis det køre optimalt og ikke kommer med advarsler.

KentS