Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:28 Der er 33 kommentarer

Beta test (v1.0)

// Info \\\\
Navn: HexColor Studio
Version: v1.0
System krav: Win9x, WinME, WinNT, Win2000. VB5 runtimes
Url: http://home.worldonline.dk/~amir111/download/HexColor%20Studio.EXE

// Bedøm \\\\
Hastighed:
GUI:
Brugervenlighed:
Funktion:
Andre div. ting:

bedøm fra 1-->13

// En lille ting til \\\\
Tidl. betatester:
Tigerdyr, hjensen, SJH (jeg glemte at skrive jer som betatester i tidl. version, derfor for i en lille tak i \"fuld\" v. af programmet ;)

ok det var det ;) Jeg deler point ud til sidst...
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:32 #1
Min siger bare \"Runtime error overflow\" når jeg prøver at vælge en farve?
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:33 #2
UPS: .exe filen fylder 144 KB
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:33 #3
tommyf: hvad kører du på? (WinME)?
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:34 #4
\'Run-time error \'6\': overflow\' For at værer helt præcis
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:34 #5
tommyf: prøv at kør en eller anden VB program? og se om der sker noget?
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:35 #6
win98
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:35 #7
det siger den ikke hos mig?
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:37 #8
Har ikke nogle VB\'programmer har lige kørt et gammelt pacal program jeg lavede engang, det virkede fint (evt en adresse til noget jeg kan downloade og afprøve for at sikrer mig at det ikke er computeren)
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:37 #9
jeg kører nu WinNT og den køre smertefrit... der hjemme kører jeg WinMe (der køre det også fint)
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:39 #10
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:40 #11
... ja
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:40 #12
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:42 #13
Det er det samme, så må det næsten værer min computer der ikke har det så godt.
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:43 #14
ja... den gamle er blevet testet på win98 og virker fint? Så en lille format C: ville ikke skade hehe
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:23 #15
YIKES!!

1) Jeg kan ikke flytte programmet til et andet sted på skærmen.
2) Jeg kan ikke maksimerer programmet
3) Efter jeg loadede et .GIF billede (non-anim) fuckede det totalt, jeg kan ikke minimere, maksimere, lukke, vælge menu punkter eller noget som helst.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:26 #16
Nu virker det ligeopludselig igen .. WIERD!

Forøvrigt så tænkte jeg på hvorfor du har valgt at bruge en sort pil (makør) når man har musen over programmets Parent område (der hvor child-vinduerne åbner)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:49 #17
no prob. altid rart at være nævnt :o)

Never the less, har du ikke en version hvor jeg ikke skal installere en masse VBRuntimes ?? (har dårlige erfaringer med at de fu??er op i mine andre runtimes...VS6)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 22:19 #18
<< tigerdyr >>

Det er en umulighed at lave en EXE fil i VB der _ikke_ bruger VB Runtimes..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:02 #19
>>Tdau... det er jeg klar over, men jeg vil bare ikke have en .exe fil der selv installere vbruntimes mv. som ovenstående gør. (mine egne VB5 kreationer har mere end en gang smadret min VS6 install pga. deres runtimes og vb6 runtime filerne er jo fuldt ud kompatible med vb5)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 11:31 #20
<< tigerdyr >>
Ahh .. men det gør den her heller ikke :-) Der er jo (HELDIGVIS!) íkke noget installations program med..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:03 #21
ehh, den påstod ellers hårdnakket at den nu ville installere \"pakkenavn\", om jeg var sikker...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:05 #22
>>vbghost... under hjælp->Omkring virker \"Versions Historie\" ikke :o((
Uha og den kunne godt nok ikke li\' at åbne .jpg :o(( gik fuldstændigt ned.... er det kun her det sker ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:19 #23
<< tigerdyr >>
Wierd ... hos mig startede det bare .
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:30 #24
>>tdau... der blev (så vidt jeg kunne se) heller intet installeret da jeg først accepterede. *skummelt*
Avatar billede vbghost Nybegynder
20. oktober 2000 - 20:42 #25
... ?

gik ned? 1) Jeg kan ikke flytte programmet til et andet sted på skærmen.
2) Jeg kan ikke maksimerer programmet... er aldrig sket for mig? Det er nok fordi programmet starter efter mine properties (og at general.ini ikke er med i sarten??)

tigerdyr: jpg??? Jeg bruger ikke forskellige måder at åbne jpge og gif billeder (metoden er den samme, så jeg ved sku ikke lige hvordan det kunne ske???)

Nu har jeg selv beta kørt programmet på Win98SE,Winme,WinNt4.0 og der køre det bare...?

men ok ;) det kan godt være at mine vbruntimes er ældre eller nyere end jeres, eller et eller andet wierd ligesom Overflow, som jeg også oplevede på mit totalt ustabille WinMe som jeg kørte på. Overflow kom i sær i Visual Basic hvor den hver gang man skuller compile eller gemme fik en Overflow fejl, som derefter påvirkede IE og andre programmer (VB).

ok det var bare det
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:10 #26
skummelt... ingenting nu, nu kører det bare...
Eneste problem jeg kan finde er at linket \"Versions Historie\" ikke virker! (platformen er iøvrigt Win2K)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:28 #27
<< vbghost >>

Det gik delvist ned. Det reagerede bare ikke på noget som helst, og så ligepludselig gjorde det igen (og det lavede ikke en meter ...)

\"Jeg kan ikke flytte programmet\".. er du sikker på at din kode til at flytte vinduet er OK ? for jeg kunne ikke hverken flytte eller maksimere, men så fik jeg maksimeret vinduet (efter genstart af programmet) hvis jeg så dobbeltklikkede på titellinien så skete der ikke en meter ..
Avatar billede vbghost Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:38 #28
tdaugaard: en lille bug, den bliver rettet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. oktober 2000 - 21:00 #29
>>tdau, jeg kan nu altså fint både flytte, minimere, maksimere og resize...
Avatar billede vbghost Nybegynder
19. november 2000 - 17:24 #30
tdau,tiger ups..

prøv lige at svar igen (så i kan få de point, ik\')
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. november 2000 - 04:00 #31
*g* det sker :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. november 2000 - 20:39 #32
hørte jeg noget om point ? :o)
Avatar billede f2 Nybegynder
22. februar 2001 - 14:16 #33
Programmet virker FINT..
også på WinME..
men inde i Farveblander, kan du ikke gøre sådan at når man trykker på formen, så går dem der hscroll væk? (bare en lille detalje)
ellers er programmet sejt nok!!