Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 00:52 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Salg af server - hvad er den værd?

Hej. Jeg har en server jeg skal sælge for en ven.

Den er som følger. Priserne er nypriser for 1 år siden, da den blev købt. Der er stadigvæk garanti på det hele. Det er et specielt intel bundkort der hedder L440GX+*

1 x samsung 550s 15" monitor (nypris 1230,-)
1 x Lektor Server, Pentium III 850 MHZ, 128MB ram, 52x CD-ROM, keyboard+mus (nypris 10330,-)
2 x Quantum Atlas 18.3 GB LVD 7200 (nypris ialt 4800,-)
1 Adaptec RAID 1 kanal U160 (nypris 4300,-)
Ialt 20.600 + moms.

L440GX+ bundkortet fra Intel skulle være ganske specielt, og rigtig godt til server miljøet. Den er utrolig stabil, har en masse ledige PCI slots (5 tror jeg).

Hvad tror I jeg kan få for sådan en?
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 00:57 #1
er du villig til at sælge bare noget af den... for jeg er interesseret i monitoren :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:01 #2
hæhæ - hvad vil du gi' for monitoren?
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 01:02 #3
hvordan ser den ud?
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 01:08 #4
er den pæn uden ridser og sådan... den er vel ikke gul af røg?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:10 #5
ingen røg - er stort set ikke brugt. Det hele står faktisk som nyt. Hele maskineriet. Min ven fik både den og en bærbar af sit firma, og han har næsten ikke brugt serveren.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 01:12 #6
okay,.... hmmm 400 kr.?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. december 2002 - 01:16 #7
Sidder de to harddiske i serveren? Eller er de løst ved siden af?

- Rasmus! (som burde være i seng nu...)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:26 #8
Hej Rasmus.. hd'erne sidder skam i serveren, og den kører vanvittig hurtigt...

dejlig maskine.. har lyst til selv at beholde den....

400 kr?!.. hmm.. tror jeg beholder den selv som ekstra monitor når jeg arbejder...

men du kan jo købe hele pivtøjet for 10500....
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:26 #9
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 01:28 #10
500 kr for skærmen... stadig ikke interesseret?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
15. december 2002 - 01:28 #11
LOL 10500kr for det gamle lort?
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
15. december 2002 - 01:30 #12
det er rigtigt.... 10500 er lidt for meget...
ikke mere end 7000 da....
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:40 #13
totaliorden... Et år gammel er den, det bliver den vel ikke så meget dårligere af?! Det er jo ikke et almindeligt bundkort det her.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
15. december 2002 - 01:43 #14
Mit ECS bundkort er da også totalt stabilt, med 5 pci slots....
Kostede 600kr

Men jeg ville aldrig gi så mange penge, da man sagtens kan samle et system der er lige så stabilt, til det halve af prisen - Dog uden monitor, men det koster jo ikke så meget mere
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:47 #15
<totaliorden> Hvis ikke du har erfaringer med et server bundkort som bliver testet 10 gange mere end almindelige bundkort, og som er sat op på en anden måde end almindelige bundkort, vægter jeg ikke dine ord så tungt. Så er det jo bare et "Min bil er federe end din bil".. Ikke sagligt lige i denne situation.

Hvis du har noget konkret - nogle test, nogle undersøgelser som støtter din tanke, vil jeg gerne se dem.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:48 #16
<totaliorden> - forøvrigt - velkommen til Eksperten - jeg kan se at du ikke har været her så mange dage.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. december 2002 - 01:58 #17
det rigtige link til qxl er: http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017926661/_39573695 -

men 7000 mener lynx-dlk er et max bud?
Avatar billede amd Nybegynder
15. december 2002 - 11:31 #18
Hehe, jeg er lige blevet tilbudt samme skærm for 250 kr, men jeg takkede nej:-D
10500 synes jeg bestemt er i overkanten. Hvis man kigger på, hvad man kan samle af nyt med tilsvarende hardware bliver det meget billigere.
Jeg vil også sige, at 7000 kr er MAX!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. december 2002 - 01:13 #19
Er der nogen herinde der vil købe den for 7K ? Så vil jeg gerne sælge den. INKL. skærmen.. men så skal I også være hurtige..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. december 2002 - 01:14 #20
skærmen er nok ikke det mest interessante, men igen - det er ikke en almindelige stationær der skal bruges til spil. Det er en rendyrket server hvis speciale er.. server (en vis logik er der da her i it-verdenen).
Avatar billede c8 Nybegynder
16. december 2002 - 10:06 #21
ser da ud til at være en RIGTIG lækker server, men se da bort fra den skærm, den er jo nærmest ligegyldig her (en 15" fås for ingen penge idag).
De diske du har i er urimeligt dure, (og goe) og det hjælper jo også en del med den raid contr. Men som alt andet taber stumperne jo værdig meget hurtig

En ca. pris...hmmm 5k, men det er kun et gæt ud fra mit hoved.

til totaltiorden : øhmm tror ikke helt du har begreb om hva du snakker om !!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. december 2002 - 12:01 #22
c8... hvad med 6K ? Så er den din her og nu, hvis du selv henter. og tro mig - maskinen er dejlig!!!
Avatar billede c8 Nybegynder
16. december 2002 - 17:03 #23
hehe fastwrite....jeg har de maskiner jeg skal have...tror ikke der er plads til flere i stuen eller ægteskabet !

men er du ikke ud efter et svar...det er vel ikke en salgsannoce det her :D
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. december 2002 - 14:06 #24
c8 - ja, ok  - du har ret, det var egentlig mere et spørgsmål, men den ændrede hurtigt karakter til en salgsannonce :o)

Jeg giver dig lige nogle point.