Avatar billede sundbo Nybegynder
14. december 2002 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af FTP server

Hvem kan hjælpe med oprettelse af en FTP Server bag en ISA server, eller hvordan !

wan / Har tdc fast IP
Router med alle porte åbne
undtaget dem TDC bruger til konf.

efter router er der ISA server

efter denne vil jeg gerne have en FTP server på en særskilt PC

er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 16:46 #1
hvilket styresystem skal din ftpserver bruge?
Avatar billede sundbo Nybegynder
14. december 2002 - 17:06 #2
win 2000
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2002 - 17:22 #3
Du bør være opmærksom på et par forhold.

FTP er en gammel protokol uden indbygget sikkerhed, derfor betegnes FTP ofte som en usikker tjeneste. Hvis du ønsker at sikre dit system bør FTP serveren placeres i DMZ

FTP benytter portene 20 og 21, hvilket gør det svært at køre stateful inspection (der jo kræver samme indgående som udgående port)

Du bør bestemt opsætte ftp serveren i dmz