Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:03 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Har et lille problem...

Jeg havde en virus på min computer der hed openme.exe
Den fandt min antivirus. Og så slettede jeg den.
Menvirus startede automatisk sig selv når windows startede. Og nu tager det hundrede år før jeg kommer ind når jeg trykker "log på". Fordi den prøver at starte programmet. og så kommer der en boks frem med "Kunne ikke finde openme.exe" hvor kan jeg ændre på hvad den skal starte ??

Eller hvordan løser jeg det ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. december 2002 - 11:12 #1
Har du prøvet at åbne system.ini og fjerne openme.exe?

/per
Avatar billede koed Nybegynder
14. december 2002 - 11:14 #2
hvis det var mig der havde det problem, ville jeg helt sikkert formatere computeren. Det er der sikreste. Du kan næsten aldrig finde ud af om din computer er helt fri for problemer, hvis du har haft en virus. :)

Men ja, det er den bøvlede vej.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. december 2002 - 11:14 #3
Prøv at fjerne openme.exe med denne Ad-ware.

Link: http://www.lsfileserv.com/index.html

/per
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 11:17 #4
Prøv evt. AdAware fra Lavasoft for at hvad der ligger af skidt og møg.
Søg i reg.basen efter openme.exe
Ellers vil jeg tilslutte mig koed´s forslag om formatering.
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 11:18 #5
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:19 #6
Nej... Har ikke prøvet noget for jeg ved ikke noget om dette punkt ! Jeg prøver !
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:22 #7
Det med system.ini virkede desværre ikk´! Går videre til næste !
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:27 #8
Hvordan gør jeg i ad-aware
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 11:27 #9
Du markere alt og Trykker scan
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 11:28 #10
Markere alle mapper og drev mener jeg.  ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2002 - 11:28 #11
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2002 - 11:29 #12
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.dss.trojan.html står der hvordan den skal fjernes fra regedit osv.. dette er dog kun til NT/W2K/XP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2002 - 11:30 #13
To edit the registry:

NOTE: This step is for Windows NT/2000/XP only

CAUTION: Symantec strongly recommends that you back up the registry before you make any changes to it. Incorrect changes to the registry can result in permanent data loss or corrupted files. Modify only the keys that are specified. Read the document How to make a backup of the Windows registry for instructions.

1. Click Start, and click Run. The Run dialog box appears.
2. Type regedit and then click OK. The Registry Editor opens.
3. Navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

4. In the right pane, edit the following value and remove openme.exe.

Shell Explorer.exe  openme.exe

To edit the entry, select the key, click Edit, and click Modify. Select Openme.exe in the Value Data field and press Delete. Click Yes to the prompts that appear.

NOTE: When you have finished, the value should look like this:

Shell Explorer.exe

5. Exit the Registry Editor.

To edit System.ini:

NOTES:
These steps are for Windows 95/98/Me only.
(For Windows Me users only) Due to the file-protection process in Windows Me, a backup copy of the file that you are about to edit exists in the C:\Windows\Recent folder. Symantec recommends that you delete this file before you continue with the steps in this section. To do this using Windows Explorer, go to C:\Windows\Recent, and in the right pane select the Win.ini file and delete it. It will be regenerated as a copy of the file that you are about to edit when you save your changes to that file.
1. Click Start, and click Run.
2. Type the following, and then click OK.

edit c:\windows\system.ini

The MS-DOS Editor opens.

NOTE: If Windows is installed in a different location, make the appropriate path substitution.

3. In the [boot] section of the file, look for a line similar to the following:

shell = explorer.exe openme.exe

4. If it exists, select openme.exe and then press Delete. When you have finished, only shell = explorer.exe should remain.
5. Click File, and click Save.
6. Click File, and click Exit.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 11:30 #14
Ad-Aware uofficiel brugsvejledning:
Når programmet kører sættes flueben i "My Computer( Denne Computer )".
Derefter fjernes flueben i A , hvis man ikke har en diskette der skal scannes.
Tryk på knappen "configuration",det er kontrolpanelet til programmet.

Fanebladet "Options"
Mark all references by default - Alt hvad AA finder bliver markeret. Ja
Scan on windows startup - Starter når windows starter. Nej
Safe mode - AA spørger inden det fortsætter. Ja
Remove components automatically - Fjern automatisk. Nej
Autosave Logfile - Gem logfil. Ja

Faneblad "Additional options"
Logfile detaillevel - begge punkter markeret. Ja
Da jeg ikke har AA plus kan jeg ikke markere flere.

Faneblad "Paths" viser hvor AA lægger Logfiler og henter div oplysninger.

Faneblad "Ignorelist" viser hvilke filer og regdata man ikke vil have slettet.
Jeg sletter Alt.

Faneblad "About" viser navnet.

Der hvor jeg har skrevet Ja eller Nej , viser hvordan min er sat op.

Jeg håber det hjælper dig videre.
MVH:
Fromsej.
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:40 #15
tror sku det virkede rkhdk mange tak !
Mange tak til jer alle sammen !!

Skal jeg give 30 til jer hver ?
Altså jer der havde rigtige svar !
Eller skal jeg fordele de 30?

Forslag til point fordeling. (Kan godt sætte flere point ind..)
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 11:49 #16
Jeg mener gider i ikke komme med forslag til point fordeling så alle er glade men Fair !
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 11:56 #17
Den der kom med det der afhjalp dit problem skal vel ha´ point.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 12:06 #18
Det der har hjulpet dig mest , giver du flest point.
Næstmest - næstflest.
Osv.
Hvis der kun er et svar du har kunne bruge , giver du bare alle point til det.
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 12:40 #19
hoejrup og rkhdk lav svar !
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 12:41 #20
Gider ikke godt kigge på det her http://www.eksperten.dk/spm/294641
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 12:44 #21
Mon ikke du skulle overveje den formatering?  ;)
Avatar billede free_help Nybegynder
14. december 2002 - 15:36 #22
:)Hehe ! Jo. Det skal jeg også når jeg får mig taget sammen !
Men der er bare så meget jeg skal ordne så. Som netværk n´stuff !!
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2002 - 15:48 #23
Netværk er da det mindste problem når man formaterer, det er straks værre hvis man ikke har et andet drev til at smide dokumenter osv. over på. ;)
Avatar billede free_help Nybegynder
11. januar 2003 - 23:14 #24
bliver nød til at lukke...
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 23:17 #25
Selv tak , jeg håber VIRKELIG det hjalp :-(
Avatar billede backside Nybegynder
11. januar 2003 - 23:21 #26
Ja, pænt af dig at dele point ud.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 23:26 #27
Free_help betyder åbenbart hjælp mig for ingenting.
I min ordbog bliver det fra nu af oversat til NO_help.
Avatar billede free_help Nybegynder
08. februar 2003 - 19:44 #28
jeg har ikke godkendt mig selv... ved ikke hvem eller hvad der gør det. jeg sværger. jeg sætter stor pris på jeres hjælp... skriv lige når i har læst dette. så laver jeg et nyt spm med point. Det er ikke første gang det er sket. jeg brokker mig også i andre spm over det samme.

-me
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2003 - 19:47 #29
Så lav spørgsmålet i eksperten->generelt , så er der en chance for at en co-admin ser det.
Husk at linke til det her spørgsmål , og linke til det nye her.