Avatar billede b3 Nybegynder
14. december 2002 - 10:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lyd i FreeBSD 4.7

Jeg har et problem med at få lyden til at virke på min laptop (toshiba) under freebsd 4.7.
Lydkortet/chippen er et Cirrus Logic.. CS4281

Jeg har tilføjet følgende til min kernel config:

options PNPBIOS
device pcm
device csa

Men efter reboot og jeg prøver med: dmesg | grep pcm
kommer den med fejl svaret:

pcm0: <Crystal Semiconductor CS4281> IRC 5 at device 8.0 on pci0
pcm0: unable to allocate register space
device_probe_and_attach: pcm0 attach returned 6

Nogen der ved hvad jeg kan gøre for a få lyden til at virke ? eller hvad jeg evt har gjort forkert ?
Avatar billede signout Nybegynder
14. december 2002 - 13:50 #1
Jeg mener ikke CS4281 driveren skal bruge csa bridge-koden, så fjern du bare den igen.
Det lyder som om du lige skal en tur i BIOS på maskinen og toggle din PNP OS option. Hvis ikke det virker så prøv at tilføje 'options PCI_ENABLE_IO_MODES' til din kerne-config
Avatar billede b3 Nybegynder
16. december 2002 - 22:56 #2
totalt iorden svar der..
faenme dejligt at DU om ik andet var opmærksom på PCI_ENABLE_IO_MODES
alle andre har givet op på at hjælpe mig via freebsd chans på IRC og
der var heler ingen hjælp at hente i fora og lign.

Jeg takker af her