Avatar billede hrnielsen Nybegynder
13. december 2002 - 19:31 Der er 5 kommentarer

JPG informationer

Hej!

Jeg vil gerne lave et Delphi program der kan vise JPG filer (fra digital kamera)i en mappe. Dette er let nok.
Programmet skal også kunne vise oplysninger om JPGen:

o Bredde
o Højde
o Kameramodel
o Bitdybde
o Dato for hvornår billedet er taget
o osv osv

Lidt ala de oplysninger man får under dokumentinfo i XP.

Kan man hente disse oplysninger fra JPGen i Delphi og hvordan?

Der er 200 point til den der har en brugbar løsning.
Avatar billede sekam Nybegynder
13. december 2002 - 19:35 #1
Avatar billede kayb Nybegynder
14. december 2002 - 18:41 #2
Bare lige en oplysning JPG'EN indeholder ingen oplysninger om Kameramodel, bare så du ved det.
Avatar billede hrnielsen Nybegynder
14. december 2002 - 23:42 #3
Hej Kayb. Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Når man kører programmet fra ovenstående link, kommer følgende frem:

Model: KODAK DX3600 DIGITAL CAMERA

Det er rigtigt at ikke alle kamera gemmer oplysningerne om kameramodel, men mit gør åbentbart.

Jeg har desværre ikke helt fundet ud af hvordan man giver Sekam point.
Avatar billede sekam Nybegynder
14. december 2002 - 23:48 #4
Du mangler lige et svar fra mig. :)
Avatar billede kayb Nybegynder
15. december 2002 - 09:34 #5
Ups jeg tager mine ord i mig igen. Så lærte man jo lidt igen.
Smart lille program.