Avatar billede qxz Nybegynder
13. december 2002 - 16:43 Der er 6 kommentarer

Problemer med min Nintaus N9901

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Der er tale om en helt splinter ny maskine lige pakket op.

Mit problem er at mit billede på fjernsynet er sort/hvid når jeg bruger dvd'en.
Den er tilsluttet mit fjernsys gennem et scart stik.
Dvd'en er set til Pal.

Er der nogen her der har en løsning ?????

Mvh.

QxZ
Avatar billede chries Nybegynder
13. december 2002 - 16:45 #1
Dit tv kan ikke NTSC. Sæt den op til PAL eller PAL60 (mener jeg det hedder) i setup'en.
Avatar billede chries Nybegynder
13. december 2002 - 16:46 #2
ach, jeg lærer ikke at læse helt igennem :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
13. december 2002 - 16:49 #3
Hvilken udgang benytter du på DVD-afspilleren. SVHS eller scart?
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. december 2002 - 16:54 #4
dit tv er for gammelt til at understøtte shvs outputtet
Avatar billede seventhsun Nybegynder
14. december 2002 - 01:10 #5
Har du mere end en scart indgang?

Mit fjernsyn har 2, den ene, kan ikke tage RGB, og hvis jeg sætter min Nintaus i den indgang bliver billedet sort/hvid.
Du skal prøve at undersøge om du kan vælge flere forskellige signal typer på dit fjernsyn, og du skal have fat i et der kører RGB signal.
Du kan også prøve at kigge på det signal din Nintaus sender - det kan du eks. gøre ved trykke på den knap på din fjernbetjening der hedder Video.

Endelig skal du også sikre dig, at dit scartkabel kan sende RGB signal, jeg mener at det skal hedde et "fuldmonteret" scart kabel.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
21. december 2002 - 16:05 #6
Jeg havde det samme problem og blev pisse sur. Så da jeg havde gået en time og været lidt sur skiftede jeg den over i det andet scarstik i fjernsynet og så virkede det. Prøv det hvis du har du scarstik i dit fjernsyn