Avatar billede lotsmori Nybegynder
13. december 2002 - 16:43 Der er 6 kommentarer

Min PC bipper???

Min pc bipper hver gang den køre grafik (Benchmark tests eller spil).
Jeg har en pentium 4 2.4 GH, Aopen AX45-8MAX motherboard, Daytona Geforce 3 Ti 200 128 MB, 512 ram.
Jeg har taget den ligge højtaler i kabinettet fra, men den bipper videre.
Jeg har Hardware Monitor kørende, men den siger at mit system er omkring 33 grader og det samme gælder min CPU. Så den er da ikke for varm.
Hvad sker der og hvad skal jeg gøre??
Skær det gerne ud i pap da jeg ikke er den største haj til Computer.

MVH.
Lars (ham der efterhånden er i tvivl om han har købt et fuglebur istedet for et kabinet)
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. december 2002 - 16:51 #1
bskriv bippene, hvor mange, hvor lange ?
Avatar billede lotsmori Nybegynder
13. december 2002 - 18:29 #2
Korte, tilfældige, i 2-3 forskellige frekvenser.
F.eks. i Benchmark 3d test bipper det en del (8-10 bip pr. test) i de første par tests, men det går helt galt i fjerde test, der ryger det nok op på 20-30 bip.
På forhånd tak.
Avatar billede greek Nybegynder
13. december 2002 - 18:31 #3
Det er din bios der melder fejl, F.eks. er en ram blok stået af eller lignende
Avatar billede greek Nybegynder
13. december 2002 - 18:33 #4
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml der kan du se hvad koderne betyder.
Avatar billede lotsmori Nybegynder
13. december 2002 - 21:37 #5
Jeg er ret sikker på det ikke er mine ram, jeg har prøvet at skifte 2 gange og der er ingen forskel på bippene.
Den bipper kun når den køre grafik.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. december 2002 - 14:23 #6
Her endnu en side med beep codes - fra Bioscentral
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Dette er for Award BIOS - vælg den side, der passer på din BIOS.
Det kunne godt være en setting i din BIOS, der ikke er korrekt. Eller et defekt grafikkort.