Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 14:47 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Configuration af 3COM router

Jeg har en fast IP igennem ADSL samt en nylig købt router (3COM). Jeg kan godt forbinde til nettet på mit faste IP, men jeg kan ikke "gå modsat". Jeg kan f.eks. ikke komme ind på en ftp jeg selv sætter op.

Under router konfigurationen står bl.a:
"Discard PING from the internet side | YES"
"Firewall Switched On | YES"

Skal jeg ikke sætte den første til "NO"? (Aner ikke hvordan...)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 14:50 #1
du skal sørge for at routeren ved at FTP request altså port 21 skal sendes videre til den maskine servernen kører på. ellers virker det ikke.
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 14:57 #2
Hmm ja det lyder logisk nok.

Under firewall er det noget der hedder:"Virtual Server IP Address"
herunder har jeg prøvet at tilføje en IP adresse og sætte FTP til 21 - lige meget hjælper det
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:01 #3
har du gennemgået brugervejledningen?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:12 #4
yeps
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:14 #5
kan jeg få fjernadgang til din router?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:16 #6
ehh nej...
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:18 #7
det eneste du skal gøre er at sikre dig routeren er åben udefra på port 21 og a den forstår hvilken IP den skal sende :21 request til. intet andet.
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:18 #8
og heller ikke selv om du kunne ;)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:19 #9
:-)  hehe ok.

-jeg kan fortælle dig hvad du skal gøre, bare ikk hvordan. :-)
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:25 #10
Under firewall er det noget der hedder "Special Applications". Her kan jeg skrive et navn (f.eks. "servuftpserver") og en "trigger port" (21) og en "Incoming port" (21). Desuden er den har jeg også fundet et sted jeg kan slå firewall samt tillade "ping" udefra.... men stadig ingen cigar...:/
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:40 #11
hvordan prøver du at tilgå serveren `?  i IE skriv ftp://localhost
-virker det?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:41 #12
Nope
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:42 #13
Jeg bruger programmet serv-u så tilgå via alm ftpsyntaks e.g. ftp://username:passworn@my.ip.ad.dr
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:46 #14
og virker det?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:48 #15
heh nope
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:49 #16
oki. noget kunne tyde på din ftpserver ikk er helt online. har du trykket på det store U og set det er grønt?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 15:51 #17
hehe jeg kender skam godt serv-u. Fungere fint hjemmefra
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:55 #18
oki. men du sidder altså på den samme maskine som servu kører på, men du kan ikke få noget når du skrive ftp://localhost  ?  hvilket os bruger? det er vel win32 ver?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 16:13 #19
Ja det er sammen putter. Det er en XpPro
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 16:17 #20
oki. men du sidder altså på den samme maskine som servu kører på, men du kan ikke få noget når du skrive ftp://localhost  ?  hvilket os bruger? det er vel win32 ver?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 16:24 #21
Nej jeg får bare en fejl. Hvad mener du lige med win32 version?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 16:39 #22
hmm jeg kan godt pinge mit ip
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
13. december 2002 - 16:42 #23
God weekend og tak for hjælpen
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
16. december 2002 - 14:35 #24
svar