Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

CDR-skiver

Jeg skal ud og købe en større mængde CDR-skiver og ville derfor høre om jeres erfaringer med de forskellige mærker. Her mener jeg holdbarhed, stabilitet o.s.v.

Hvilke mærker har I bedst erfaring med?
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:55 #1
Undgå at købe de helt blanke skiver... de holder ikke særlig længe...

Og hvis det er til audio så køb nogen med en god fed label på!!!

De skal være mindst muligt gennemsigtige!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:57 #2
Pas må med at købe for billigt, hvis de skal holde...

Mine bare 2 år gamle er fuldstændigt færdige...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:57 #3
glemte lige at sige at de var lidt for billige
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2000 - 02:01 #4
køb et mindre parti -> test dem -> dem der så fungere bedst med din brænder køber du så et stort parti af...
Avatar billede driis Nybegynder
19. oktober 2000 - 02:32 #5
Verbatim kan anbefales. Jeg har haft meget få fejl med dem i forhold til andre mærker. De fleste, jeg kender, bruger Verbatim fast, hvilket også indikerer kvalitet. Jeg mener også, at Verbatim er blevet testet som \"Bedst til Audio\" et eller andet sted, men hvor kan jeg \'selvfølgelig\' ikke lige huske.
Avatar billede bbs Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:51 #6
Jeg er begyndt at bruge Kodak! De siges at være de bedste, sammen med Verbatim. Jeg har lige købt 25 stk., da de kun koster 7. kr. stykket i bilka. Det gør de i hvert tilfælde i Aalborgs Bilka!
Avatar billede zycho Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:22 #7
Også helt klart kodak. De styrer. Selvom der kommer en rids eller lignende, læses der stabilt og hurtigt fra dem!!

Lige siden min første kodak cd-r har jeg stort set kun brigt kodak uanset om det har været til lyd eller data.

650 mb Gold 8kr. i bilka
700 mb Gold/Silver 9kr. i bilka
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:18 #8
De er ikke til audio!

De skal bruges til backup og holdbarheden er derfor meget vigtig - det skal holde så lang tid som muligt!
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:25 #9
...og jeg gider ikke købe dem i Bilka - da jeg ikke skal bruge etui\'erne (de skal sidde i mapper)

Foreløbig 1 for Verbatim og 2 for Kodak
Avatar billede kk3010 Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:50 #10
Kodak er for data og verbatim for lyd
Avatar billede joe13 Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:56 #11
Nej..........
hold jer fra det K.....Ø.....B
\"One Pro\" eller \"Philips\"
det ved man hved er!!!!!!!!Taler af afaring

begge medier koster ca 9-10 kr stk

god fornøjelse!
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:49 #12
Går efter Kodak - tak for indlæggene!
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:12 #13
God idé ... det er også dem jeg har haft best resultater med... og de skriver (i hvert falde på dem jeg har) at \"Gold. Last Up to 12 Times Longer Than Silver-Only Discs!\" .. men om det er rigtigt, tja?