Avatar billede archos Nybegynder
13. december 2002 - 09:18 Der er 1 løsning

Danske bogstaver

hejsa

Hvordan, for jeg min posgresql server til at vise danske bogstaver når jeg eks. "SELECT * FROM junk" ??
Postgresql server er en version 7.2, og den køre på en Mandrake Linux 9.0

Vh Archos..
Avatar billede roarsj Nybegynder
16. december 2002 - 22:35 #1
Man kan når man opretter databasen angive hvilket tegnsæt man vil anvende (ISO8859-1, windows1252.... jeg kan ikke huske dem alle) Det sker ved at -E <encoding> eller --encoding
Det kan give lidt problemer hvis du har mange data, men det må kunne løses via et sed-script, eller måske er der indbygget mulighed for at ændre tegnsættet.