Avatar billede meinert76 Nybegynder
13. december 2002 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp.......................

Er der en som kan hjælpe mig med et problem..

Jeg har en serverløsning med lotus notes, og min server står og hakke i det, idet jeg har fået tilsendt en stor email...

Hvordan sletter jeg denne email....?.... hjælpe
det kører i ( EFS )
Avatar billede Chewie Novice
13. december 2002 - 09:16 #1
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
13. december 2002 - 09:16 #2
Hvis serveren har problemer med at modtage eller semnde den store mail, kan du slette den inde fra MAIL.BOX databasen.
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
13. december 2002 - 09:17 #3
Vil du slette den mail mens den overføres ??
- det tror jeg ikke du kan.

Hvis din mail ikke lander i din egen mail-box pga. fejl, så skal du kikke i databasen mail.box (hedder ikke .nsf) i data-roden på din server.
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
13. december 2002 - 09:19 #4
Hvis den er i gang med at route mailen, kan du stoppe routeren (tell router q, før du sletter den i MAIL.BOX.
Avatar billede meinert76 Nybegynder
13. december 2002 - 09:31 #5
hvor ligger den mail.box henne.... ps. vi har en maildrop ...
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
13. december 2002 - 09:41 #6
MAIL.BOX ligger i DATA folderen. Hvis I har flere, så hedder de sikkert MAIL1.BOX, MAIL2.box o.s.v.
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
13. december 2002 - 09:46 #7
Du kan også se MAIL.BOX i Administrator klienten under fanebladet MESSAGING...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. december 2002 - 09:55 #8
Hvis det går helt galt, kan du stoppe serveren og så slette mail.box via filsystemet. Den bliver opretet igen når du næste gang starter serveren
Avatar billede meinert76 Nybegynder
13. december 2002 - 14:48 #9
jeg lutter ned nu..