Avatar billede learnmejava Nybegynder
12. december 2002 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Radio Button

Hej jeg har et baggrundsbillede på mine vinduer. Jeg bruger dette kode til at gøre mine labels gennemsigtige:

//laver en ny farve, der er gennemsigtig og sætter //componenten til at have den som baggrundsfarve..

hvid = new Color(255, 255, 255, 0);
skalværegennemsigtig.setBackGround(hvid);

men på radiobuttons går det galt. Det ser fint ud til at starte med men når jeg trykker på en kommer den "kedelige" går standardbaggrund frem. Nogen der ved hvorfor ?????
Avatar billede skg Nybegynder
13. december 2002 - 01:13 #1
fordi det ikke er double eller tripple buffered, eller det der pis man skal i java
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
13. december 2002 - 09:37 #2
Du gør en komponent gennemsigtig med
setOpaque(false) ikke ved at sætte en farve.
skg: tsk tsk
Avatar billede learnmejava Nybegynder
13. december 2002 - 12:07 #3
Optur - takker.