Avatar billede bils Nybegynder
12. december 2002 - 21:28 Der er 7 kommentarer

RAM-Blokke

Hej alle Eksperten-brugere

Jeg ville gerne vide hvad forskellen var på SD-, DDR-, og RD-Ram.

På forhånd tak!!

    > Bils >>
Avatar billede sekam Nybegynder
12. december 2002 - 21:29 #1
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. december 2002 - 21:30 #2
Hastigheden...

RD er hurtigst
så kommer DDR
og SD til sidst.

Se http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1016
Avatar billede dsj Nybegynder
12. december 2002 - 23:31 #3
RD-Ram kan kun anvendes sammen med intels P4-processorer. Nogle P4 kan i stedet for RD-Ram anvende DDR-ram, så pas på hvilken P¤ du køber, hvis du gør.

DDR-ram er er viderudviklingen af SD-Ram, og er omkring 10% hurtigere, men mest hvis du anvender software der kan udnytte hurtig RAM.
Avatar billede nesdunk Nybegynder
13. december 2002 - 01:51 #4
Synes lige jeg ville kommentere på dsj's kommentar ...

"...og er omkring 10% hurtigere..."
dette er ikke helt sandt. DDR ram kører ca. 100% hurtigere, og det er ikke softwaren det kommer an på når man skal bruge hurtige RAM, det klarer bundkortet for dig.

Mvh Nesdunk  =)
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 02:08 #5
nesdunk. De kører teoretisk set 100% hurtigere idet at den teoretiske overførselshastighed blivre fordoblet. Dog er der kun et overall gain på ca 10% nogle gange lidt mindre ved overgang SD-RAM til DDR-RAM.
Avatar billede dsj Nybegynder
13. december 2002 - 15:08 #6
Jo, i teorien er DDR 100% hurtigere end SD, men i praksis kun omkring 10%. De to ram-typers hastigheder er nemlig de samme. Grunden til at DDR er hurtigere skyldes, at DDR kan udføre to operationer (læs/skriv) lige så hurtigt som SD kan udføre én, i praksis betyder dette langtfra dobbelt hastighed, grundet andre faktorer der spiller. Om du kan mærke det tjaa... det kommer an på de programmer man bruger. Bruger man f.eks. 3D studio MAX eller andre meget RAM-krævende applikationer vil man måske opnå en betragtelig performanceforøgelse, men bruger man kun Word og og spiller CS eller Quake 3, vil den forøgede performance være meget begrænset .
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. februar 2004 - 23:40 #7
Lukketid??