Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:01 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Ændring fra Xp pro til Home edition

Jeg har insttalleres en windows xp pro på min computer, men ønsker at ændre den til en Windows home edition, idet den først nævnte vist ikke opfylder de betingelser, som er gældende i dette samfund - derfor. Skal jeg nødvendigvis installerer min gamle Windows 98 først for derefter at opgradere til windows xp home edition? eller findes der en lettere måde? hvis ja - så beskriv venligst helt præsis hvor dan jeg gør, på en enkelt og letforståelig måde - på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede initializing Nybegynder
12. december 2002 - 21:02 #1
Boot op på din WinXP HOME CD og vælg slet alt hvad der lgiger på din partition og så installer det forfra..
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 21:05 #2
Kunne du ikke uddybe hvorfor du ønsker at gå den vej, for mig ville det være mere logisk at beholde pro??
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2002 - 21:19 #3
Det er Home edition der er en nedgraderet Pro-version - ikke omvendt.

Pro indeholder ALT hvad Home indeholder
Home indeholder NOGET af det Pro indeholder - men langt fra det samme :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 21:26 #4
Præcis min pointe, der må ligge noget andet bag
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2002 - 21:28 #5
bufferzone> jeg tror muligvis elvin har misforstået hvad Pro og Home er?...
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 21:30 #6
omdøb de mapper der har med pro at gøre .indstaller home slet de mapper der har med pro at gøre.ps har ikke prøvet kun et forslag,skriv e.v.t sjulte system filer ned fra pro så alt kan komme væk...(virker ???) se evt -
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;250456
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:37 #7
Hej bufferzone & John Stigers, som jeg skriver i mit indlæg skyldes min "nedgradering" at "pro versionen nok ikke har det så godt med og se dagens lys - hvis i forstår hvad jeg mener? - derfor denne nedgradering. Jeg havde en opfattelse af, at jeg "bare" kunne sætte skiven i maskinen og så ville det køre relativt af sig selv, men det er bestemt ikke tilfældet - derfor mine spørgsmål
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 21:39 #8
Jeg forstår, du har evalueret pro udgaven (hvilket er helt lovligt jf. microsoft licensbestemmelser hvis du nærlæser dem) og nu er din evalueringsperiode slut. Deter så sjældent man møder ærlige mennesker at den tanke ikke lige falder for.

Deter rart at høre
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2002 - 21:41 #9
læs den 1. kommentar i dette indlæg, så har du svaret.
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:43 #10
Hej Bufferzone - Har du nogle forslag til hvordan jeg skal gøre for, at klare "nedgraderingen"?
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:45 #11
Bufferzone! Jeg har nu nærlæst din sidste kommentar - og er helt sikker på, at med disse bemærkninger kunne du sagtens blive ansat inden for det diplomatiske Corps (CD) - hvis du ikke allerede er ansat der?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 21:45 #12
Jeg ville nok formatere og starte forfra, Microsoft har det med at arve når man ikke fjerner det foregående helt, så jeg tror alt andet en en formatering vil give rester af pro udgaven med problemer til følge
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:49 #13
Hej John Stigers! Du skriver, at jeg bare skal gøre, som i det første indlæg - det er jeg med på, men hvad betyder det præsist, at jeg skal boote op fra min WIN xp HOME CD og derefter skal jeg slette alt hvad der ligger på min partion (hvad er en partion?)
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:51 #14
Bufferzone - jeg kan se, at du anbefaler og formaterer C drevet og derefter indlæse VIN 98 for så at opgraderer til WIN xp HOME - er det rigtig forstået?
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 21:51 #15
Jeg smutter lige i 10 min, men så tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 21:52 #16
Hvis din xp home er en opgradering så ja, ellers en formatering og en ren installation af xp.
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 22:23 #17
Hej Bufferzone! Den er jeg helt med på - altså starte heltforfra uden genveje det er den bedste måde for, at undgå evt. konflikter i programmet, men er der en smutvej som jeg kan bruge - dog med risiko for at programmet ikke vil køre stabilt - hvis ikke så kan jeg jo vælge den "slagne" vej
Avatar billede mols Nybegynder
12. december 2002 - 22:25 #18
Hmm jeg er lidt nysgerrig - hvad er der skåret væk i home edition udgaven?
Avatar billede elvin Nybegynder
12. december 2002 - 22:28 #19
Hej mols! Det ved jeg helt bestemt ikke, jeg fik oplyst da jeg købte den, at forskellen på en pro og en HOME var, at PRO en kunne kører i et netværk hvilket jeg slet ikke har brug for idet det er en privat  maskine, som kun bliver brugt til alm opgaver så som foto, lidt budget samt brevskriveri
Avatar billede burningice Nybegynder
12. december 2002 - 23:28 #20
det burde ikke være nødvændigt at installere win98 først.. installer bare winxp home opgrad. fra bunden, og hav win98 cd'en klar når installationen spørg' efter den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 23:35 #21
Avatar billede venturer Nybegynder
13. december 2002 - 08:56 #22
Elvin:
Letteste løsning er hvis du på forhånd har taget backup/kopi af de data du vil gemme.
Når dette er gjort sætter du en XP Home Edition (HE) i drevet og starter maskinen op ingen. Dette kræver dog at du har en "fuld" verison af HE og ikke kun en upgrade. Hvis du kun har en upgrade, er du nødt til at installere Win98 først og efterfølgende opgradere.

Har du den "fuld" HE kan du under installatioen vælge hvilken partition (altså hvilket drev... F.eks. dit C-drev) og sammentidigt vælge at dette skal formateres.

Installationen er så den samme som du allerede har set fra XP Pro (så godt som) og du kan så komme til at køre med HE i stedet.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
13. december 2002 - 10:32 #23
Bare lige en kommentar til venturer>
Selvom man kun har en Upgrade skulle det stadig være muligt at lave en fuld installation på en harddisk - det kræver dog at man undervejs i installationsprocessen indsætter sin originale Win 98 eller lign. således at XP CD'en kan læse fra den et øjeblik for at verificere at man er "berettiget" til at installere en Upgrade.
Det er i hvert fald den besked jeg har fået.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. december 2002 - 10:42 #24
vesperillo>> det var vist også det jeg prøvede at sige ;)
Avatar billede vesperillo Nybegynder
13. december 2002 - 10:52 #25
ups :)
Missede dit indlæg, cyber!
Sorry, men godt at flere deler den opfattelse.
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2002 - 07:59 #26
Kære alle! Det kan til tider være svært og være dommer, men for at dele sol og vind lige fordeler jeg ligeledes point. men iøvrigt siger jeg mange tak for svarene og jeres aktive deltagelse - når man har et problem. Jeg får og har ofte fået meget velkvalificerede svar fra eksperten. Jeg ønsker jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår, med ønsket om, at i alle fortsat vil deltage aktivt i "eksperten"  - Tak
mvh
elvin
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 10:22 #27
takker for point ; lidt ide til lovlig software her kan du finde ret meget musik, film og spil (en hel del nyt):
http://www.bibliotek.dk/
find dit eget biblotek ,men hvis det ikke er der kan du ofte få det hvis det bare er i dit amt.musik er lovligt at kopier til cd,de har osse dvd film,beder du dem om at sende email istedet for brev er det helt gradis...