Avatar billede happyhenrik Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

.avi/.mpg til VCD

Kan man lave en .avi eller .mpg fil om til en vcd, og så se den på sin stationære DVD afspiller inde i stuen ??
Avatar billede ville Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:20 #1
Ja avi formatet kan helt sikkert. og jeg har brugt apdaptec easy cd creator 4.0 til dette, mpg filformatet har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:21 #2
okay - easy cd 4... det skal da vist lige prøves :0)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:45 #3
den skriver noget med at jeg skal bruge en mpeg encoder....

Desuden vil den heller ikke godtage avi filer ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:56 #4
Det eneste JEG har haft held med at brænde som VCD er MPEG film, og der skal MPEG filmens specs være 100% i orden. Dvs. den skal have en bestemt højde, bredde og en speciel lyd kvalitet.

Jeg kan lige for informationens skyld fortælle at hvis du brænder en NTSC MPEG film så bliver den vist i S/H hvis ikke dit fjernsyn kan vise et NTSC signal.
Avatar billede ville Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:58 #5
Det fatter jeg ikke lige. jeg har lige imellem tiden været inde i min egen easy 4.0 for at se om den også kan mpeg og det praler den med at den kan. Men er der ikke noget med forskellige mpeg filformat ? (mpeg 2 3 eller ). Med hensyn til avi filer så har jeg her til aften lige lavet american pie til stuedyret og det var avi jeg tog den fra.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:02 #6
HVIS det er muligt for Easy CD Creator 4.0 at brænde .AVI som VCD så SKAL .AVI\'en være i et specielt format (HxB, farvedybde etc.)
Avatar billede ville Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:02 #7
FY for en flovmand !!!.
Nu har jeg lige tittet en gang til American pie er mpeg. håber på tilgivelse.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:12 #8
*lol* Jeg tæknte også at du satme måtte rende rundt med nogle store CD-R\'s hvis du kunne have A. Pie på en CD i AVI format..
Avatar billede ville Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:20 #9
naaaaa det blev da også til to stk.
Avatar billede grunken Nybegynder
22. oktober 2000 - 16:24 #10
Tag lige en kigger på

http://www.vcdhelper.com/burnmpg.htm

og her kan du få en fed information om hvordan du brænder dine CD\'er, med lige netop dit ynglingsprogram....

skriv hvis du vil have yderligere hjælp.

-Grunken
Avatar billede lesser Nybegynder
08. januar 2001 - 13:11 #11
Jeg har undersøgt VCD i 3-4 år og er kommet til den konklution at Easy CD Creator Ikke kan bruges til en SKID. Brug i stedet Dvmpeg 5.0 Til Enkodning af MPEG og  Mindst Nero Burning Rom 5.0 til Brænding Hvor du Også kan sætte Billeder ind i star og slut.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
08. januar 2001 - 13:17 #12
Lesser -> Kender ikke programmet Dvmpeg 5.0. Hvor kan jeg finde det :0)
Avatar billede lesser Nybegynder
08. januar 2001 - 13:25 #13
Hved du hvad En Crack cd er? I så fald skal du skaffe AKIRA vol. 2
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
08. januar 2001 - 13:32 #14
Lesser - Mail mig lige på dj@happyhenrik.dk